آفتاب
فلاحت پیشه :

رییس جمهوری به دنبال آرامش روانی در کشور است

رییس جمهوری به دنبال آرامش روانی در کشور است

تهران- ایران- نماینده سابق اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهوری به دنبال ایجاد آرامش روانی در بین مردم است و ایشان سعی کرده فضای تخریب افراطیون علیه خود را به مردم منتقل نکند که جای تقدیر دارد.

حشمت الله فلاحت پیشه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اگر دولت این طوری که رییس جمهوری فرمودند با این شیب ملایم شاخص های رفاهی را افزایش دهد و مشکلات اقتصادی را کاهش دهد می شود گفت روند معقولی در دولت در حوزه توسعه ای در پیش گرفته و امیدواریم شاخص های عملی شکل بگیرد.

این فعال سیاسی ادامه داد:انتظاری که وجود دارد این است که عزم دولت در کارش و در شکل گیری برنامه هایش در درجه اول غلبه بر بوروکراسی تنبل پیدا کند.

وی اضافه کرد: بخش عمده ای از سیاست هایی که ریاست جمهوری گفتند سیاست های تولیدی است یعنی دولت در مقام بسیج منابع و بازتوزیع منابع قرار گرفته است که به طور معمول متاسفانه در چنین شرایطی راه برای رانت های دولتی فراهم است و در گذشته جمهوری اسلامی بارها از این رانت بازی ها آسیب دیده است.

فلاحت پیشه یادآور شد: مسوولان دولتی مواظب باشند از ناحیه دخالت دولت در حوزه های رفاهی و بازتوزیع منابع و خدمات، کانون های رانتی جدیدی شکل نگیرد که هم به اعتماد مردم و هم به برنامه دولت آسیب می زند.

وی به وعده رییس جمهوری مبنی بر بهره برداری از 5 فاز پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: از این نظر که سرمایه کشور در حال هدر رفتن است و کشورها از منابع مشترک ما استفاده می کنند این یک کار زیربنایی است که با حضور وزیر موفقی به اسم آقای زنگنه این امکان هست که در حوزه نفت و گاز به نتیجه برسد.

این فعال سیاسی در ادامه به حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و گفت: واقعا در جمهوری اسلامی ایران تنش زدایی به یک حکم قطعی تبدیل شده است که می تواند یک پیام آشکار برای دنیا باشد.

وی اضافه کرد: ایرانی ها تنش زدایی ها را به راهبرد تبدیل کرده اند و معنی آن این است که کسی در دنیا صدای جنگ و حمله را از ناحیه مسولین ایران نمی شود و ایرانیان ضمن تاکید بر سیاست دفاعی شان حاضرند در زمینه سیاست خارجی خود با دیگر بازیگران عمده امروز دنیا اعم از آمریکا و دیگر کشورهای منطقه وارد فاز تنش زدایی شوند.



**برخورد رییس جمهور با تخریب ها جای تقدیر دارد

فلاحت پیشه در مورد منتقدان دولت گفت: برخورد رییس جمهوری با تخریب ها به نظر برخوردی از مقام و موضع رییس جمهوری بود که جای تقدیر دارد و ایشان سعی کردند با گفت و گوی با مردم، یک فضای تخریبی که علیه ایشان شکل گرفته در جامعه را به مردم منتقل نکند.

وی افزود: قاطبه سیاستمداران و مقامات سیاسی مملکت به ویژه اکثریت نمایندگان و گروه های سیاسی در کشور کسانی هستند که نگاهشان در رابطه با دولت نگاه نقد و تایید سازنده است.

این فعال سیاسی گفت: معدودی از نخبگان سیاسی به دلایل غیرملی، دلایلی که ناشی از وجود منافع خرده و جزیی آنهاست نگاه تخریبی دارند و تخریب جزء ذات سیاسی این افراد است و بدون فضای تخریب نمی توانند نفس بکشند.

وی ادامه داد: کسانی که جزو افراد و جریان های استخوان دار و اخلاقی جریان اصولگرایان هستند اینها راهبردشان به دولت نقد سازنده است ولی منتها یک رگه ای که نمی توان به آن جریان گفت که این رگه زیاد آشکار نیست و جایگاه خاصی هم ندارند. اینها نگاه تخریبی پیش گرفتند که حتی دوستان خودشان را هم تخریب می کنند.

این فعال سیاسی اضافه کرد: به هر صورت سیاست شان گذاشتن دام برای ایجاد فضای چالش است و در انتخابات مجلس آینده و دیگر انتخابات و حوزه های مختلف می دانند اگر فضای چالش ایجاد نشود هیچ امیدی برای پیروزی و حضور ندارند بنابراین سعی می کنند دولت را در یک طرف چالش قرار دهند.

فلاحت پیشه گفت: معتقدم اگر در عمل دولت آقای روحانی نشان بدهد که وارد این فضای انحرافی نمی شود این به سود کشور است و واقعیت کشور این نیست که یک عده ای افراطی می گویند. واقعیت کشور یکسری نیازهای عمدتا اقتصادی مبتنی بر شان و حیثیت و انسان ایرانی است که در حوزه هایی مثل رکود، بیکاری وتورم و از این نوع باید حل شود و معتقدم که دولت خوب آسیب شناسی کرده است ولی در اجرای آن باید از این مسیر منحرف نشود.

این فعال سیاسی گفت: دولت از زمان امضای توافق ژنو با یک وعده مبتنی بر توافق نامه موجب راضی نگه داشتن حتی نخبگان منتقد دولت شده البته نه آن کسانی که نگاه افراطی دارند و آن این است که این توافقنامه را ایران هدف محور پذیرفته است و در نهایت مشخص می شود که ایرانیان در قبال شفافیتی که به خرج می دهند می توانند تحریم کشور را کاهش دهند و حقوق هسته ای شان به رسمیت شناخته شود.

سیام**1058 **1449
کد N260727

وبگردی