آفتاب

تاکید بر شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات هیئت‌های مذهبی

تاکید بر شناسایی آسیب‌ها و تهدیدات هیئت‌های مذهبی

رئیس شورای مرکزی هیئت‎های مذهبی کشور گفت: 85 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند.

رئیس شورای مرکزی هیئت‎های مذهبی کشور گفت: 85 هزار هیئت مذهبی در کشور فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، حجت‎الاسلام روح‎الله دریکوند در دیدار با امام جمعه پلدختر بیان کرد: از این تعداد 5500 هیئت مختص خواهران است و به تعداد هر هیئت نیز دو مداح در کشور وجود دارد.

وی اظهار کرد: باید زمینه‎ای فراهم شود تا در نقاط مختلف شهر و روستاها منبر و روضه‎خوانی برپا شود و در هیئت‎های مذهبی مسجد محوری و روحانی محوری اساس کار باشد.

دریکوند تصریح کرد: برنامه‎ها و فعالیت‎های شورای مذهبی کشور شامل روحانی محوری، مسجد محوری، کم شدن خرافات، بحث آموزش مسئولان هیئت‎های مذهبی و تشکیل کارگاه‎های آموزشی برای هیئت‎ها و مداحان و کلاس تخصصی آموزشی مقدماتی برای مداحان است.

رئیس شورای مرکزی هیئت‎های مذهبی کشور اضافه کرد: شوراهای هیئت‎های مذهبی باید آسیب‎ها و تهدیدات در هیئت‎های مذهبی را شناسایی و از آنها جلوگیری کنند.

وی گفت: استفاده از ابزارها و آلات موسیقی در مراسم عزاداری محرم، بدعت و خرافه است و اصلاح نوحه‏‌ها، جمع کردن علم‎ها و طبل‎ها کار شوراهای هیئت‎های مذهبی است.

دریکوند افزود: سیاست‎های اصلی در سال جدید برای هیئت‎های مذهبی مسجد محوری، قرآن محوری و روحانی محوری است.

رئیس شورای مرکزی هیئت‎های مذهبی کشور اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ دینی در جامعه و مقابله با جریان انحرافی برنامه‎هایی مانند ایجاد کارگاه‎های تخصصی آموزش برای مداحان و هیئت‎های مذهبی وجود دارد.

وی با بیان این‌که «کار هیئت مذهبی تبلیغ و تربیت دینی است» تصریح کرد: در حال حاضر 2320 هیئت مذهبی در استان لرستان فعالیت دارند که از این تعداد 2000 هیئت متعلق به برادران و 320 هیئت مختص خواهران است.

امام جمعه پلدختر نیز در این دیدار گفت: هیئت‎های مذهبی وظیفه دارند که حقیقت واقعی اسلام و اهل بیت را متجلی کنند و با استفاده از هر ابزاری برای زنده نگه داشتن این حقایق تلاش کنند.

حجت‎الاسلام علی محمد لروند ادامه داد: چنانچه محتوا در جامعه صحیح و پاک باشد، جهت‎گیری‎ها و اعمال و رفتار نیز سالم و الهی خواهد شد و راه مقابله با دشمن به روز شدن هیئت‎های مذهبی است.

وی هیئت‎های مذهبی را پرچمداران اسلام و پیشگامان سوگ عزای سیدالشهدا برشمرد و تصریح کرد: از استعداد، توان و پتانسیل جوانان در هیئت‎ها که سرمایه بزرگی است باید استفاده کرد که این وظیفه بر عهده مسئولان هیئت‎های مذهبی است و وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.

امام جمعه پلدختر اضافه کرد: برخی از هیئت‎های مذهبی پلدختر در ماه محرم طبل‎ها و آلات موسیقی را جمع‎آوری کردند که از نکات مثبت هیئت‎ها در این شهرستان است.

لروند بر تقویت کانون‎های مداحان و هیئت‎های مذهبی شهرستان تاکید کرد و گفت: اجرای برنامه‎های آموزشی و فرهنگی برای هیئت‎ها می‎تواند موجبات بهتر برگزار شدن مراسم را فراهم آورد.

انتهای پیام

کد N260621

وبگردی