آفتاب

وکلای عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون: افشاگری‌های مداوم در این پرونده متوقف شود

وکلای عامل بمب‌گذاری ماراتن بوستون: افشاگری‌های مداوم در این پرونده متوقف شود

وکلای یکی از عاملان بمب‌گذاری ماراتن بوستون از قاضی رسیدگی به این پرونده خواستند افشاگری‌های مداوم و اظهارنظرهای نامناسب عمومی توسط بازرسان دولت در این پرونده متوقف شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، ‌ وکلای "جوهر سارنایف"، عامل بمب‌گذاری در مسابقات ماراتن بوستون گفت: این چنین افشارگری‌ها باعث می‌شود تا وی نتواند از یک دادگاه عادلانه بهره‌مند شود.

جودی کلارک، وکیل مدافع در یک دادخواست به دادگاه منطقه‌ای بولتون نوشت: دادگاه باید این افشاگری‌ها را متوقف کند.

وی به اطلاعات محرمانه و تحقیقی که اخیراً در تلویزیون ملی آمریکا منتشر شد، اشاره کرد و گفت: کانال نشنال جئوگرافیک برنامه‌ای با حضور مقام سابق و کهنه کار پلیس فدرال آمریکا را پخش کرد. این کانال تلویزیونی پیشتر شواهد محرمانه مربوط به پرونده سارنایف را پخش کرده بود. این مرد اطلاعات محرمانه مربوط به پرونده مذکور را در برنامه 60 دقیقه افشا کرده است.

سارنایف جوان در انتظار محاکمه 30 نوامبر 2014 است که به اتهام دخالت در بمب‌گذاری ماراتن بوستون سال گذشته میلادی که سه کشته بر جای گذاشت، برگزار می‌شود.

وکلای وی می‌گویند، دادگاه باید به دادستان‌ها دستور دهد تا جلوی این افشاگری‌ها را که ممکن است باعث تداخل در امر قضاوت شود، بگیرند. افشای شواهد و مدارک توسط مقام های فدرال در رسانه‌ها در حالی رخ داده که تیم وکلای حقوقی سارنایف جوان با محدودیت‌ها در مشاهده کپی اسناد و مدارک مواجهند.

وکیل مدافع سارنایف در ادامه دادخواست خود آورده است: این افشاگری اخیر ثابت کرده که دادستان آمریکا قادر نیست تا بر فعالیت اف.بی.آی یا سایر مسئولان دخیل در دادسرای این پرونده نظارت کند.

انتهای پیام

کد N260293

وبگردی