آفتاب

پیام فرماندهان نیروهای زمینی و دریایی ارتش به مناسبت روز معلم

پیام فرماندهان نیروهای زمینی و دریایی ارتش به مناسبت روز معلم

فرماندهان نیروهای زمینی و دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه‌ای، روز معلم را تبریک گفتند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن پیام امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش به شرح زیر است:

«شهید مطهری حق عظیمی را به گردن جوانان نسل خود و نسل‌های بعدی دارد، همانطوری که امام (ره) فرمودند کتاب‌های ایشان انسان‌ساز است و جوانان و کسانی که علاقه‌مند هستند در مسیر سعادت و پیشرفت گام نهند می‌توانند از این کتب بهره‌های بسیار ببرند. به عبارت دیگر تبیین و تأویل آیات قرآنی در کتب شهید مطهری بسیار نمایان است. من توصیه ام به همه جوانان عزیز این است که این کتب را با دقت مطالعه کنند و برداشت عمیقی از جملات و کلماتی که در آن‌ها است داشته باشند.»

بر اساس این گزارش، پیام امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز به شرح زیر است:

«دانشجو، محقق، پژوهشگر و استادی که در دانشگاه‌های نظامی، تحصیل یا تدریس می‌کنند باید سقف پرواز بلندی داشته باشند تا استعدادشان به جوش بیاید... از دانش‌های جدید نیز غافل نشوید؛ این بخش علم قضیه است که باید به آن پرداخت و بخش عمل هم که دنبال این است یعنی باید از این دانش برای ارتقاء استفاده بشود. دانش را هر چه می‌توانید به جریان بیاندازید البته جنبه‌های معنوی و روحیه و دین و سلامت اخلاقی و پاکی و پاکدامنی هم جزء مسائل بسیار اساسی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. فرمانده معظم کل قوا/دانشگاه علوم دریایی امام خمینی نوشهر 91.6.28

با سلام و تحیات

تقارن سالروز شهادت استاد علامه مرتضی مطهری و روز معلم که در آستانه ماه مبارک رجب‌المرجب و لیلةالرغائب (ایام بخشش عطایای نفیس الهی به بندگان) قرار گرفته که بهترین این مواهب تعلیم و تهذیب و علم و ایمان است را به حضور همه اساتید، دبیران، معلمین، آموزگاران و اولیای مراکز آموزشی تهنیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال تحت توجهات حضرت ولی عصر(عج) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا که در بالا به گزیده‌ای از آن اشاره شد برای همه فرهیختگانی که در مسیر اعتلا و شکوفائی ایران اسلامی و در راه تعلیم و تربیت و ارتقای سطح دانش و بینش و معرفت محصلین و دانشجویان این مرز و بوم تلاش می‌کنند آرزوی توفیقات روزافزون دارم.»

انتهای پیام

کد N260292

وبگردی