آفتاب
سفارت روسیه اعلام کرد

روسیه برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ایران شرکت کرده است

روسیه برای اولین بار در نمایشگاه کتاب ایران شرکت کرده است

سفارت روسیه در تهران با صدر بیانیه‌ای از حضور روسیه برای اولین بار در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران همه ساله در حدود 1700 ناشر را در بر می‌گیرد و حدوداً 220 هزار عنوان کتاب را در معرض نمایش قرار می دهد. امسال هیئت هایی از کشورهای آلمان ، چین ، ژاپن ، عمان ، کره جنوبی ، آذربایجان ، ونزوئلا ، مکزیک ، ترکیه ، کویت ، قزاقستان ، بلژیک ، ترکمنستان ، ایالات متحده آمریکا ، کانادا ، افغانستان ، اسپانیا ، لهستان و هند در نظر دارند که در این نمایشگاه شرکت می کنند که روسیه هم برای اولین بار بهترین کتابهای خود را معرفی می کند.

اتحادیه کتاب روسیه در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، اقدامات و برنامه ای را برای نمایش کتب، سازماندهی کرده است . بیش از 30 مؤسسه نشر برجسته روسیه ، تعداد بیش از 600 عنوان کتاب را ارائه می کنند.

در این نمایشگاه آثار پوشکین ، لرمانتوف ، تولستوی ، داستایفسکی و غیره و همچنین آثار نویسندگان و شعرای معاصر روسی که توسط انتشارات « آزبوکا - آتتیکوس » « آ اِس ت» ، « روسکویه اسلووا» و « اکسمو» چاپ شده اند از افتخارت روسیه محسوب می شوند به نمایش گذاشته می شوند. علاوه بر آن سرگئی گئورگییف ، در غرفه حضور داشته و علاقه مندان می توانند با وی گفتگو کنند. علاوه بر آن در تاریخ 6 می 2014 برابر با 16 اردیبهشت 1393 مهمانانی از مدرسه سفارت روسیه در ایران در غرفه حضور دارند.

هم چنین میزگردی با نمایندگان سازمانهای تحقیقاتی و تنظیم کتب درسی برای مؤسسات آموزش عالی در زمینه علوم انسانی ( سمت) و معرفی کتابهای (سمت ) به زبان روسی در ایران در غرفه کتابهایی از روسیه برگزار می شود.

گردانندگان غرفه ملی روسیه امیدوارند که اولین شرکت روسیه در نمایشگاه بین المللی کتاب در تهران ، شهروندان و مهمانان تهرانی را با وضعیت امور کتاب در روسیه امروز آشنا کرده و اجازه دهد بطور مجدد برای خود روسیه را کشف کنند.

در پایان نمایشگاه تمام کتابهایی که در غرفه ملی روسیه ارائه شده اند ، به سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران اهداء خواهند شد.

انتهای پیام

کد N260291

وبگردی