آفتاب

یک نیروی نظامی پاکستان درجنوب این کشور کشته شد

یک نیروی نظامی پاکستان درجنوب این کشور کشته شد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی سپاه مرزی پاکستان پاکستان گفت: اقدام تروریستی و انفجار بمب روز شنبه علیه نیروهای نظامی و امنیتی در ˈایالت بلوچستانˈ در جنوب غربی پاکستان منجر به کشته شدن یک نفر از نیروهای سپاه مرزی این کشور شد.

ˈوصی خانˈدر گفت وگو با خبرنگاران افزود: تروریست ها یک بمب کناره جاده ای را امروز بوسیله دستگاه کنترل از راه دور در بخش ˈدهادرˈ حوالی منطقه ˈبولانˈ در ایالت بلوچستان همزمان با عبور خودروی نیروهای سپاه مرزی منفجر کردند.

وی خاطر نشان کرد: در این حمله یک نفر از نیروهای سپاه مرزی کشته و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

شبکه های خبری پاکستان گزارش دادند: تبادل سنگین آتش میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در محل حادثه ساعتی ادامه داشته و پس از آن مهاجمان به سرعت از محل درگیری متواری شوند.

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان تاکید کرد: تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را بر عهده نگرفته اما در گذشته شبه نظامیان وابسته به گروههای غیرقانونی ارتش متحد بلوچ و ارتش آزادی طلب بلوچ در چنین اقدامات نقش داشته و مسوولیت آن را پذیرفته بودند.

پیش از این نیز اقدمات تروریستی مهاجمان علیه نیروهای امنیتی و درگیری ها میان نیروهای سپاه مرزی پاکستان با اشرار در مناطق مختلف ایالت بلوچستان چندین کشته و زخمی به همراه داشت.

به نقل از شبکه های خبری ؛ نیمه شب گذشته نیز انفجاری در مقابل اقامتگاه ˈنسیم آفریدیˈ از مسوولان ارشد حزب تحریک انصاف (حزب حاکم ایالت خیبرپختونخوا) در شهر ˈکوهاتˈ این ایالت بوقوع پیوست.

پلیس شهر کوهات گفت: این حادثه هیچ تلفات جانی نداشته و انفجار باعث آسیب رسیدن به بخشی از اقامتگاه این سیاستمدار پاکستانی شده است.

آساق ** 1095**5981
کد N260214

وبگردی