آفتاب
مدیرعامل ستاد دیه ایلام خبر داد

آزادی 30 زندانی جرائم مالی غیرعمد تا دو هفته آینده

آزادی 30 زندانی جرائم مالی غیرعمد تا دو هفته آینده

مدیرعامل ستاد دیه ایلام از آزادی 30 زندانی جرائم مالی غیرعمد از زندان‌های استان تا دو هفته آینده خبر داد.

عبدالحمید خدایاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: طی سال گذشته بیش از 63 زندانی جرائم مالی غیرعمد با مبلغ بدهی 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از محل کمک‌های بلاعوض از زندان‌های استان آزاد شدند.

وی با بیان اینکه از این تعدا زندانی 15 نفر با پرداخت بدهی بیش از 16 میلیون تومان به شاکیان از محل منابع ستاد دیه استان دوباره به دامن جامعه بازگشته‌اند، افزود: علاوه بر اینکه 24 نفر از این زندانیان با کمک ستاد دیه کشور با پرداخت 533 میلیون تومان به طلبکاران آزاد شده‌اند.

خدایاری ادامه داد: طی سال گذشته 7 نفر توسط صندوق بیمه خسارت‌های بدنی با پرداخت بدهی 600 میلیون تومان آزاد شده‌اند.

مدیرعامل ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان با اشاره به اینکه سال گذشته 7 نفر زندانی مهریه طبق بخشنامه قوه قضاییه و بدون پرداخت وجهی از حبس آزاد شده‌اند، خاطرنشان کرد: در جشن گلریزان سال گذشته 64 میلیون و 500 هزار تومان جمع‌آوری شد که در راستای آزادی زندانیان نیازمند هزینه شده است.

وی از در دست اقدام بودن آزادی 30 زندانی جرائم غیرعمد در استان خبر داد و گفت: پرونده‌ این تعداد زندانی به صورت کامل بررسی و آزادی آن‌ها تصویب شده که در آینده نزدیک با پرداخت بدهی، آنها به آغوش خانواده باز می‌گردند.

مدیر عامل ستاد دیه استان عاجزانه خواستار مساعدت بیشتر خیرین جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان شد.

خدایاری بر نقش خیرین در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تاکید و گفت: کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان از اخلاق حسنه و مورد تاکید دین مبین اسلام بوده که امیدواریم با یاری مسئولان و خیرین شرایط آزادی مددجویان جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی زندان‌های استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که به واسطه مسائل مالی در زندان بسر می‌برند می‌تواند امیدواری و دلبستگی خانواده این افراد را به نظام افزایش دهد، اضافه کرد: وقتی فردی را از زندان آزاد می‌کنیم در اصل یک خانواده و به دنبال آن جامعه را از بسیاری از مشکلات اقتصادی، روحی و روانی نجات داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N260144

وبگردی