آفتاب

ناظران گروگان در اوکراین آزاد شدند

ناظران گروگان در اوکراین آزاد شدند

مسکو- ایرنا- نماینده ویژه ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه روز شنبه گفت : ناظران سازمان همکاری و امنیت اروپا که در شرق اوکراین گروگان و زندانی بودند آزاد شده اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، ˈولادیمیر لوکینˈ گفت : همه 12 نفری که در فهرست من بودند آزاد شده اند.

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه نیز امروز در گفت وگوی تلفنی با ˈدیدیه بورخالترˈرئیس جمهوری سوییس و رییس دوره ای سازمان امنیت وهمکاری اروپا، آمادگی شبه نظامیان اسلاویانسک برای تحویل ناظران نظامی به این سازمان را اعلام کرده بود.

گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه حاکی است که لاوروف در این گفتگوی تلفنی از بورخالتر خواسته بود ازاختیارات خود برای آزادی ناظران اروپایی در اسلاویانسک استفاده کند.

وی افزود: سران اسلاویانسک برای تحویل ناظران نظامی اروپایی به ˈولادیمیر لوکینˈ فرستاده ویژه رییس جمهوری روسیه به این منطقه آمادگی دارند و می خواهند ترتیبی داده شود که مقام های اوکراینی مانع انجام این ماموریت نشوند.

لاوروف گفت : توانایی مقام های اوکراینی برای همکاری در این مساله نشانگر آمادگی آنها برای انجام اقدامات عملی به منظور بهبود اوضاع مناطق جنوب و شرق اوکراین خواهد بود.

رییس جمهوری سوییس نیز وعده داد تدابیر لازم برای تامین شرایط همکاری در این مساله از طرف نیروهای اوکراینی مستقر در اسلاویانسک و مناطق حومه آن را اتخاذ کند.

هفته گذشته شبه نظامیان مخالف حکومت اوکراین در یکی از مقرهای ایست بازرسی در حومه شهر اسلاویانسک در شرق اوکراین، اتوبوس حامل 11 ناظر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا را توقیف کردند.

یکی از این ناظران به دلیل بیماری آزاد شد و بقیه در اسلاویانسک در حبس بسر می برند.

اروپام/2242**۵۱۸**1485** 9157 ** 1064
کد N260124

وبگردی