آفتاب

میشل سلیمان بی‌طرفی گروه‌های لبنانی را در قبال سوریه خواستار شد

میشل سلیمان بی‌طرفی گروه‌های لبنانی را در قبال سوریه خواستار شد

میشل سلیمان با درخواست برای بی‌طرفی لبنان در قبال درگیری‌های سوریه، دمشق را ترغیب کرد تا با مداخله حزب الله لبنان یا دیگر طرف‌های لبنانی در درگیری‌های سوریه مخالفت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، میشل سلیمان، رئیس جمهوری لبنان در سخنان خود در نشستی در بیروت با سفیران و سرکنسول‌های لبنانی در خارج از کشور عنوان داشت: طرف‌ها در داخل و خارج لبنان باید کاری کنند تا لبنان از درگیری‌های سوریه که از بیش از سه سال گذشته آغاز شده است، دور بماند.

وی تصریح کرد: سوریه نباید این امر را بپذیرد که یکی از حامیان این کشور در لبنان علیه طرفی و به نفع طرفی دیگر عمل کند. ایران، کشورهای حوزه خلیج (فارس) و همچنین کشورهای اروپایی نیز نباید این امر را بپذیرند.

سلیمان خاطرنشان کرد: در صورتی که طرف‌ها برای حفظ لبنان اهمیت قائل هستند باید تلاش کنند تا لبنان از درگیری‌ها دور بماند.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان که دوره قدرت وی در 25 ماه جاری پایان می‌یابد خواهان انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان در زمان مشخص شده و ممانعت از ایجاد خلأ احتمالی در کشور شد.

وی در خصوص به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضای پارلمان در دو جلسه سابق که برای انتخاب رئیس جمهوری بود، گفت: این اقدام دموکراتیک نبوده و من با مداخله‌های خارجی در روند انتخابات ریاست جمهوری مخالف هستم.

پیشتر دیوید هیل، سفیر آمریکا در لبنان اظهار کرده بود که واشنگتن هیچ نقشی در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری لبنان ندارد و هیچ طرف خارجی دیگر نیز نباید در این امر مداخله کند.

انتهای پیام

کد N259984

وبگردی