آفتاب

چند تبعه کره جنوبی اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی پخش کردند

چند تبعه کره جنوبی اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی پخش کردند

تهران - ایرنا - چند تبعه کره جنوبی روز شنبه در اقدامی تحریک آمیز حدود 200 هزار اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی در طول مرز با این کشور پخش کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، حدود 30 تبعه کره جنوبی این اوراق تبلیغاتی را که به همراه اسکناس های دلار آمریکا به بادکنک ها متصل شده بود، در شهر مرزی «پاجو» پخش کردند.

این اقدام چند تبعه کره جنوبی درحالی صورت گرفت که کره شمالی بارها در مورد اینگونه اقدامات تحریک آمیز در بین مرز دو کره هشدار داده است.

اگر چه هر دو کشور کره جنوبی و شمالی از طرح الحاق دو کره حمایت می کنند، اما هر یک خواستار استقرار نظام دولتی خاص خود به عنوان نظام سیاسی حاکم در کره متحد هستند.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگی به سر می برند.

حضور ارتش آمریکا در کره جنوبی با 28 هزار و 500 نیرو و نیز برگزاری رزمایش های مشترک دو کشور از چالش های اساسی کره شمالی در شبه جزیره کره است، به طوری که این اقدامات عملا این منطقه را به سمت بی ثباتی و تشنج سوق داده و سبب شده است تا دو کشور کره شمالی و جنوبی که از سال 1950 میلادی در شرایط نه جنگ نه صلح بسر می برند، تا مرز یک جنگ فراگیر پیش روند.

آساق 1450**1545
کد N259884

وبگردی