آفتاب

کشته شدن 11 دانشجو در درگیری‌ با پلیس اتیوپی

کشته شدن 11 دانشجو در درگیری‌ با پلیس اتیوپی

دولت اتیوپی از کشته شدن دست کم 11 دانشجو در درگیری با پلیس این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آشوشتیدپرس، درگیری میان دانشجویان و پلیس در استان اورومیا زمانی رخ داد که دانشجویان قبیله "اورومو" به طرح دولت مرکزی اتیوپی درباره توسعه آدیس آبابا، پایتخت و الحاق بخش‌هایی از اورومیا به آدیس‌ آبابا اعتراض کردند و این اعتراضات به چند دانشگاه در این استان کشیده شد.

تظاهرات دانشجویی که از 28 آوریل سال جاری میلادی آغاز شده بود، در چهار دانشگاه این استان رخ داد. خشونت‌ها از این چند دانشگاه به شهرهای نزدیک نیز کشیده شد و باعث تخریب اموال عمومی و دولتی شد. معترضان یک بانک، یک پمپ بنزین و چند ساختمان دولتی را به آتش کشیدند.

قبیله اورومو بزرگ‌ترین قبیله در اتیوپی است که با دولت مرکزی این کشور اختلافاتی دارد. جنبشی در این قبیله برای ایجاد استقلال از دولت مرکزی به وجود آمده و یک گروه جدایی طلب موسوم به جبهه آزادی‌بخش اورومو از سوی دولت آدیس بابا منع فعالیت شده است.

پلیس محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت کنترل خود را ممکن است بر این تظاهرات دانشجویی از دست دهد. در جریان این خشونت‌ها یکی از 11 دانشجوی قربانی در جریان انفجار بمب کشته و ده‌ها تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معتقدیم که این درگیری‌ها را دانشجویان آغاز نکرده‌اند. همانند گذشته برخی نیروهای ضد دموکراسی در این ناآرامی دست دارند. دانشجویان تنها ابزاری برای پیشبرد اهداف این نیروهای مخالف هستند.

انتهای پیام

کد N259498

وبگردی