آفتاب

هشدار رئیس اف.بی.آی نسبت به تهدید افراط‌گرایی و افزایش سفر آمریکایی‌ها به سوریه

هشدار رئیس اف.بی.آی نسبت به تهدید افراط‌گرایی و افزایش سفر آمریکایی‌ها به سوریه

رئیس پلیس فدرال آمریکا(اف.بی.آی) اعلام کرد، مشکل سفر آمریکایی‌هایی که به سوریه سفر می‌کنند تا در جنگ شرکت کنند طی ماه‌های اخیر جدی تر شده و این مساله به دغدغه اصلی مسئولان اجرای قانون و ماموران اطلاعاتی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان.پی.آر، جیمز کومی، مدیر اف.بی.آی در جمع خبرنگاران گفت: آمریکایی‌هایی که به سوریه می‌روند، بازمی‌گردند و عملیات تروریستی انجام می‌دهند.

وی افزود: تمام کسانی که دهه 80 و 90 رابه یاد دارند می‌دانند که اتفاقات این سال‌ها به حادثه 11 سپتامبر انجامید. ما سوریه را نیز همانطور می‌بینیم اما شرایط این بار بسیار وخیم‌تر است. افراد بیشتری عازم سوریه هستند و بسیار راحت می‌روند و برمی‌گردند. در مراحلی تعدادی از تروریست‌ها از سوریه خارج می‌شوند و ما درصدد هستیم تا اجازه ندهیم که ارتباطی میان سوریه امروز با حادثه 11 سپتامبری آینده برقرار شود. این مقام اف.بی.آی آمار دقیقی از آمریکایی‌ها که به سوریه رفته‌اند ارائه نداد اما گفت که این میزان در حال زیاد شدن است.

وی تاکید کرد: من پیشتر به شما گفتم که ده‌ها تن و الان هم می‌گویم که بیش از ده‌ها آمریکایی‌ به سوریه می‌روند.

یکی از مقام‌های مبارزه با تروریسم آمریکا در سال جاری این میزان را 60 تا 70 آمریکایی برآورد کرده است.

جیمز کومی همچنین تاکید کرد که این آمریکایی‌ها در حال جذب سایر نیروهای آمریکایی نیز هستند و این مایه نگرانی است و این مساله به دغدغه اصلی متحدان اروپایی این کشور نیز تبدیل شده است.

مدیر اف بی آی گفت که شبه نظامیان وابسته به القاعده در یمن از بزرگ‌ترین تهدیدها علیه آمریکاست.

انتهای پیام

کد N259442

وبگردی