آفتاب

رستمیان: اعتبار ناشی از کاهش واردات دارویی باید به سمت تولید سوق یابد

رستمیان: اعتبار ناشی از کاهش واردات دارویی باید به سمت تولید سوق یابد

نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌که امیدواریم در اجرای هدفمندی یارانه‌ها سهم بهداشت تحقق یابد، گفت: اعتبار ناشی از کاهش واردات دارویی باید به سمت تولید سوق یابد و تولید داخلی تقویت شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به ارقام پیش‌بینی‌شده در بودجه در خصوص دارو اظهار کرد: برنامه‌ریزی معاونت دارویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تابع این است که بتوان واردات دارو را تا 500 میلیون دلار کاهش داد .

وی بر ضرورت تقویت تولید به ویژه در مورد بازار دارویی تاکید کرد و افزود: کاهش واردات باید به گونه‌ای اعمال شود که اعتبارات این بخش به سمت تولید سوق یابد و اگر این ‌کار را انجام دهیم تولید داخل نیز تقویت می‌شود.

این عضو هیئت رییسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: اگر تدبیر خوب انجام شود این احتمال وجود دارد که تاثیری بر روی قیمت‌ها نداشته باشد، لذا انتظار می‌رود اعتباری که در هدفمندی پیش‌بینی شده تحقق یابد البته بودجه‌های جداگانه‌ای درخصوص دارو، پزشک خانواده و یا ارزش افزوده در قانون بودجه برای حوزه سلامت در نظر گرفته شده است.

رستمیان تاکید کرد: بنابراین باید دقت لازم صورت گیرد تا اجرای فاز دوم هدفمندی تورم ایجاد نکند و دولت در این خصوص با تدبیر و هوشمندی عمل کند.

وی همچنین به وضعیت تولید در کشور نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکید بر تقویت تولید داخلی کشور ، سیستم‌های تولیدی نباید در فضایی قرا گیرند که ایجاد تورم کنند به‌ عنوان نمونه یکی از مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد افزایش مصرف انرژی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس با اشاره به افزایش قیمت انرژی در پایان اظهار کرد: افزایش مصرف انرژی به دلیل عدم استفاده از تکنولوژی‌های خوبی است که وجود دارد در حالی که استفاده از تکنولوژی‌های خوب و یا خودروهایی که مصرف کمتری دارند، هم آلایندگی و هم مصرف انرژی را کاهش می دهد.

انتهای پیام

کد N259288

وبگردی