آفتاب

ابراز همدردی ایران با بازماندگان حادثه رانش زمین افغانستان/ واکنش به تشدید خشونت ها در اوکراین

ابراز همدردی ایران با بازماندگان حادثه رانش زمین افغانستان/ واکنش به تشدید خشونت ها در اوکراین

سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان و بازماندگان حادثه ناگوار رانش زمین ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پي وقوع حادثه رانش زمین در منطقه ای در ولایت بدخشان افغانستان که منجر به كشته و زخمي شدن تعداد زیادی و همچنین ناپدید شدن جمع کثیری از شهروندان افغانستان شده است ، سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب همدردی و تسلیت جمهوری اسلامی ایران را به دولت و مردم کشور دوست و همسایه افغانستان و بازماندگان این حادثه ناگوار ابراز نمود.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با ابراز نگرانی از تشدید درگیریها در مناطق شرقی اوکراین بر حل مسالمت آمیز و دوری جستن از روشهای مسلحانه تاکید کرد.

مرضیه افخم با داخلی خواندن بحران اوکراین گفت:بی تردید تداوم رویارویی ها و گسترش دامنه خشونت ها به مناطق مختلف این کشور، علاوه بر پیچیدگی و وخیم تر شدن اوضاع، دستیابی به یک راه حل اصولی و پایدار را دشوار می سازد، موضوعی که با مصالح مردم و منافع ملی اوکراین در تضاد است.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان دراین حال افزود: جمهوری اسلامی ایران خواهان برقراری صلح و آرامش در کل منطقه، بویژه اوکراین است.

کد N259256

وبگردی