آفتاب
غرب آتش بیار معرکه؛

روشن شدن آتش جنگ داخلی در اوکراین/43 کشته ظرف 24 ساعت

روشن شدن آتش جنگ داخلی در اوکراین/43 کشته ظرف 24 ساعت

بحران در اوکراین همچنان ادامه دارد به طوریکه روز گذشته شهر اودسا نیز به جمع شهرهای بحران زده پیوست ودر تحولات این شهر دست کم 43 نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویتر، در جریان تحولات شهر اودسا بیش از 40 نفر کشته شدند. اغلب این افراد در نتیجه آتش سوزی در یک ساختمان کشته شده اند.

این آتش سوزی بعد از آن رخ داد که جدایی طلبان و طرفدارن یکپارچگی روسیه با یکدیگر درگیر شدند. این ساختمان که یک اتحادیه کارگری است در اشغال جدایی‌ طلبان بوده است.

تحولات روز گذشته اودسا بدترین و پر تلفات ترین حادثه از زمان برکنار "ویکتور یانوکویچ" از ریاست جمهوری اوکراین محسوب می شود.

برخی از کشته شدگان زمانی که قصد نجات دادن خود از آتش را داشتند بر اثر پریدن از پنجره به بیرون جان خود را از دست داده اند.

 بندر اودسا دیروز شاهد تظاهرات هواداران دولت مرکزی اوکراین بوده و پلیس پیشتر گزارش داده بود که دست کم چهار نفر در خشونت های مربوط به راهپیمایی کشته شده اند.

به گزارش پلیس در زمان تظاهرات نیز مواد آتش زا، بمب های دست ساز و قطعات بزرگ سنگ پرتاب شده است. در همین رابطه برخی خبرگزاری ها از وقوع تیراندازی میان جدائی طلبان و مخالفان گزارش داده اند.

اما وقوع این تحولات موجب واکنش آمریکا شده به طوری که "ماری هارف" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در بیانیه ای اعلام کرد : امروز جامعه جهانی باید در کنار مردم اوکراین باشد در حالی که آنها با این فاجعه روبرو شده اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است : خشونتها و ضرب‌ و شتم هایی که به کشته و زخمی شدن بی دلیل بسیاری انجامید، غیر قابل قبول است.

وزارت خارجه ایالات متحده همچنین از طرفهای درگیر خواسته که برای آرام کردن اوضاع و حاکم کردن قانون همکاری کنند.

در این بیانیه همچنین از دولت اوکراین خواسته شده است تا در مورد خشونت های خونبار اودسا تحقیقات کامل انجام داده و مسببان آن را به دست عدالت بسپارد.

این وضعیت در اودسا در حالی رخ داده که شهر اسلوویانسک در روزهای گذشته شاهد بروز درگیری های میان جدائی طبان و مخالفان بود.

 

کد N259235

وبگردی