آفتاب

هاگل: ناتو در روابطش با روسیه بازنگری کند

هاگل: ناتو در روابطش با روسیه بازنگری کند

وزیر دفاع آمریکا در سخنانی تاکید کرد که ناتو باید در روابطش با روسیه به دلیل حمله به اوکراین بازنگری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "چاک هاگل"، وزیر دفاع آمریکا در سخنانی که نشان‌دهنده نگرانی عمیق آمریکا نسبت به تیره شدن روابط با روسیه است، گفت: اقدامات روسیه در اوکراین نگران‌کننده است و ما را با واقعیت‌های جدیدی روبرو می‌کند.

چاک هاگل در سخنانش به افزایش حضور نیروهای آمریکایی در اروپا اشاره‌ای نکرد.

وزیر دفاع آمریکا در سخنرانی خود در مرکز وودرو ویلسون در امور بین‌الملل از واکنش متحدان اروپایی کشورش در پاسخ به اقدامات روسیه قدردانی کرد.

وی گفت: در مدت زمان طولانی انتظار می رود که روسیه اهداف و تعهد ائتلاف ما را بسنجد. این یک لحظه مهم برای ائتلاف ناتو است.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز که به آمریکا سفر کرده است، در سخنانی در کاخ سفید گفت: دوران پس از جنگ سرد به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز روسیه زیر سوال رفته است.

در شرایطی که اروپا نگران ادامه پیشروی‌های روسیه در خاک اوکراین است، چاک هاگل گفت: ناتو باید در اصول اولیه روابط خود با روسیه بازنگری کند.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا واشنگتن، مسکو را دشمن خود می‌داند، گفت: همه چیز بستگی به اقدامات روسیه دارد چرا که تحرکات این کشور در ثبات مناطق شرقی اوکراین تاثیرگذار است. دلیلی وجود ندارد که ما روسیه را دشمن خود بدانیم مگر اینکه روسیه رسما چنین چیزی را اعلام کند و من می‌توانم به شما بگویم که راهی که آن‌ها در خصوص اوکراین در پیش گرفته‌اند راه صحیحی نیست.

وزیر دفاع آمریکا نیز در ادامه تاکید کرد: در شرایطی که ما باید به ایجاد نظم و صلح جهانی بیشتر بپردازیم، هیچ گریزی از تهدیدهای نظامی بالقوه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N259205

وبگردی