آفتاب

القاعده در یمن تهدید به مقابله به مثل کرد

القاعده در یمن تهدید به مقابله به مثل کرد

تهران - ایرنا - القاعده در شبه جزیره عربی روزجمعه مقامات یمن را تهدید کرد موجی از حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین در تازه ترین تهاجم دولتی علیه نیروهای این گروه را تلافی می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ازصنعا، ˈقاسم الریمیˈ سرکرده القاعده درشبه جزیره عربی در یک پیام ویدئویی گفت که این گروه که واشنگتن آن را تهدید آمیزترین شاخه القاعده می داند ، ˈهر گونه تاسیسات، وزارتخانه، کمپ یا پادگان هایˈ دخیل در جاسازی سیستم هایی در خودروها به منظور هدف قرار گرفتن توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی را هدف حمله قرار می دهد.

وی افزود : از نظر ما، همه این تاسیسات، اهداف مشروعی (برای حمله) است.

وی اضافه کرد که گروه متبوعش ˈفهرست طویلی از نهادهای دخیل در چنین عملیاتی را در اختیار دارد، بخش هایی که بهای کار خود را خواهند پرداخت.ˈ

نیروهای القاعده در شبه جزیره عربی معمولا هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دریمن قرار می گیرند. ˈعبد ربه منصور هادیˈ رییس جمهوری یمن از به کارگیری این هواپیماها و حملات آن دفاع کرده است.

شبه نظامیان القاعده طی چند ماه گذشته یک سلسله حملات قابل توجه را آغاز کرده اند که از جمله آن حمله به مقر ارتش درشهر بندری عدن درجنوب یمن در ماه گذشته بود که بر اثر آن 20 نفر کشته شدند.

القاعده در شبه جزیره عربی اعلام کرد به آن جهت به این مجتمع اطلاعاتی حمله کرد که در هماهنگ کردن حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی نقش داشت.

ارتش یمن روز سه شنبه حمله به مخفی گاه های گروه القاعده در شبه جزیره عربی را که عمدتا در جنوب این کشور قرار دارند و شبه نظامیان با قدرت در آن ریشه دوانده اند، آغاز کرد.

این حمله 10 روز پس از موجی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین و هوایی به پایگاه های القاعده و کمپ های آموزشی این گروه روی داد که در جریان آن تقریبا 60 نفر از نیروهای شبه نظامی کشته شدند.

القاعده در شبه جزیره عربی که گروهی ادغام شده از شاخه های یمنی و سعودی شبکه تروریستی القاعده است، درسال جاری هدف حملات شدید هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

تنها آمریکاست که این نوع هواپیماهای جنگی را در منطقه به کار می گیرد.

مترجمام**9109**536
کد N258823

وبگردی