آفتاب

آیت الله جنتی: وزارت ارشاد به کتابی که رنگ اسلامی ندارد مجوز ندهد

آیت الله جنتی: وزارت ارشاد به کتابی که رنگ اسلامی ندارد مجوز ندهد

تهران - ایرنا - امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد، گفت: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد بلکه ضد اسلام است، چاپ شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله احمد جنتی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته در دانشگاه تهران «فرهنگ» را مساله ای همیشگی برای جامعه دانست و اظهار داشت: دستگاه های مختلفی اعم از حوزه های علمی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سپاه پاسداران، سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه فرهنگ فعالیت دارند.

وی افزود: یکی از این دستگاه ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که باید توجه کرد این «ارشاد اسلامی» است؛ یعنی باید اسلامی فکر کنند، اسلامی تصمیم بگیرند و اسلامی با مسایل برخورد کنند.

جنتی تاکید کرد: مبادا با مجوز وزارت ارشاد کتابی که رنگ اسلامی ندارد بلکه ضد اسلام است چاپ شود؛ حتی نویسنده اگر بی اعتقاد و بی پرواست و بی ایمان و لابالی است نباید آثارش منتشر شود؛ چنین نویسنده ای اگر بین مردم جای باز کند، آثارش را می خوانند و در حالی که کم کم طرز تفکر خود را در این آثارش می آورد.

دبیر شورای نگهبان نظارت بر امور فرهنگی را «سخت» دانست و تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر محصولات فرهنگی نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: مبادا در محصولات فرهنگی ابتذال، فرهنگ غربی و حتی خود کم بینی و احساس حقارت ترویج نظارت شود یا به چشم عظمت و بزرگی به دیگران نگاه کنیم و خود را کوچک ببینیم و لذا محصولات فرهنگی نباید این روحیه را در انسان ها بوجود بیاورد.

جنتی تاکید کرد: باید مراقب ویروس هایی که اینطور می روید و فرهنگ مردم و آثار فرهنگی را از بین می برد و فاسد می کند، بود.

وی با بیان این که باید علف های هرزه ای که می روید و مانع رشد گل ها می شود را پیدا کرد، گفت: این کار بسیار سختی است و هر کس می تواند باید در این قضیه به مسوولان فرهنگی کمک کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: اگر مسوولان کار اشتباهی می کنند باید دوستانه و خیرخواهانه به آنها تذکر داد که قاعدتا آنها هم قبول می کنند چون عنادی ندارد و اگر هم خدمتی کرد باید از آنها تشکر کرد.

وی در عین حال افزود: البته در این مدت کارهاو خدمات خوبی هم در وزارت ارشاد صورت گرفته که آثار آن بعدها ظاهر می شود.

خبر در حال تکمیل است

سیام**2025**1553
کد N258580

وبگردی