آفتاب

16 کشته و زخمی در نبرد ارتش و شبه نظامیان لیبیایی در بنغازی

16 کشته و زخمی در نبرد ارتش و شبه نظامیان لیبیایی در بنغازی

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه روز جمعه در گزارشی از بنغازی لیبی از کشته شدن پنج سرباز لیبیایی و زخمی شدن 11 تن دیگر در نبرد سنگین میان نیروهای ارتش و شبه نظامیان این کشور در این شهر بندری خبر داد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع پزشکی و نظامی بنغازی اعلام کرد: از اوایل ساعات امروز(جمعه) صدای تیراندازی و انفجارهای متعدد به حدی برای ساعت ها در سطح این شهر شنیده شد که ارتش ناگزیر شد حتی نیروها و خودروهای واکنش سریع خود را به صحنه های نبرد در نزدیکی مراکز امنیتی شهر گسیل دارد.

یکی از افسران نظامی لیبی که خواست نامش فاش نشود به فرانس پرس گفت: درگیری ها زمانی آغاز شد که مردان مسلح به یک پاسگاه پلیس در بنغازی حمله کرده و یگان نیروهای ویژه نیز برای مقابله با آنها مجبور به مداخله شد.

خبرگزاری رویترز نیز با تایید این خبر به نقل از یک شهروند این شهر آورده است: گر چه هنوز نمی توان به طور دقیق دشمن را شناسایی کرد اما یک نکته بسیار مشخص است و آن اینکه نیروهای امنیتی از شب گذشته تا کنون چندین بار با شبه نظامیان مسلمان (گروه انصار الشریعه) درگیر شدند.

درگیری های این شهر درست زمانی بالا گرفت که درپی بمب گذاری انتحاری با انفجار یک دستگاه مینی بوس پر از مواد منفجره در خارج از محوطه محل استقرار ارتش بنغازی، دو تن از شهروندان کشته و دو تن دیگر نیز به شدت زخمی شده بودند.

مترجمام**1378**
کد N258557

وبگردی