آفتاب

نخست وزیر ترکیه به سکوت در برابر حملات اخیر ˈپ.ک.کˈ متهم شد

نخست وزیر ترکیه به سکوت در برابر حملات اخیر ˈپ.ک.کˈ متهم شد

آنکارا - ایرنا - ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر ترکیه به سکوت در برابر حملات اخیر عناصر ˈپ.ک.کˈ در این کشور متهم شد.

پایگاه خبری ˈ تودی زمان ˈ ترکیه روز جمعه به نقل از تحلیلگران مسائل سیاسی نوشت : اردوغان به علت هراس در تضعیف مذاکرات صلح بین دولت ترکیه و ˈ پ.ک.کˈ و احتمال حمایت نکردن هواداران کرد حزب دمکراتیک خلق از وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری در برابر حملات اخیر عناصر ˈپ.ک.کˈ در این کشور سکوت اختیار کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری ترکیه روز نوزدهم مرداد ماه برگزار می شود و احتمال نامزدی اردوغان در این انتخابات بسیار است.

مذاکرات صلح بین دولت ترکیه و ˈ عبدالله اوج آلان ˈ رهبر زندانی ˈپ.ک.کˈ از سال گذشته آغاز شده ولی پیشرفتی حاصل نشده است. با وجود گذشت یک سال از این مذاکرات دو طرف یکدیگر را به اخلال در روند صلح متهم می کنند.

عناصر ˈپ.ک.کˈ در چند روز اخیر فعالیت های نظامی خود را تشدید کرده اند و به تازگی دو نفر از نیروهای نظامی ترکیه و 15 دانش آموز را در استان دیاربکر ربودند و به سوی یکی از بالگردهای نظامی ارتش ترکیه آتش گشودند.

ˈ یوسف حلاج اوغلو ˈ نایب رییس گروه پارلمانی حزب ملی گرای حرکت ملی در این باره گفت : اردوغان با وجود حملات اخیر عناصر ˈ پ.ک.کˈ به نیروهای نظامی ترکیه در سخنرانی های خود هیچ اشاره ای به این حملات و نقض آتش بس توسط ˈ پ.ک.کˈ نکرده است.

ˈ فریت مولوت اصلان اوغلو ˈ نماینده حزب مخالف جمهوری خواه نیز در این باره گفت : اردوغان در انتخابات آتی ریاست جمهوری ترکیه به شدت نیاز به آرای هواداران حزب دمکراتیک خلق دارد به همین علت چشم به اقدامات اخیر ˈپ.ک.کˈ بسته است.

ˈ دولت باغچه لیˈ رهبر حزب ملی گرای ˈحرکت ملیˈ ترکیه نیز در سخنان انتقادی علیه ˈرجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر این کشور، گفت: اردوغان همچون یک عضو مخفی گروه تروریستی ˈپ.ک.کˈ عمل می کند.

وی در سخنانی در مجلس ملی ترکیه در نشست نمایندگان حزب حرکت ملی با اشاره به ربوده شدن دو نظامی توسط نیروهای حزب غیر قانونی کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) در جنوب شرقی این کشور ادعا کرد که دولت اردوغان تاکنون هیچ واکنشی در قبال این موضوع نشان نداده و اردوغان همانند یک هوادار، عضو و نیروی مخفی ˈپ.ک.ک ˈ عمل می کند.

خاورم ** 230 *1446
کد N258369

وبگردی