آفتاب

نماینده دومای روسیه:آمریکا علیه روسیه دشمنی می کند

نماینده دومای روسیه:آمریکا علیه روسیه دشمنی می کند

مسکو-ایرنا- آلکسی پوشکوف رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه اعلام کرد: آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در قبال روسیه خصومت ورزی و دشمنی می کنند و اقدامات آنها موجب رویارویی سیاسی شده است.

به گزارش ایرنا، پوشکوف روز جمعه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: روسیه در رابطه با غرب خویشتندارانه رفتار می کند اما آمریکا و متحدان غربی این کشور در مسیر رویارویی سیاسی حرکت می کنند.

وی اضافه کرد:همین عامل موجب بروز تنش های شدید در روابط روسیه و آمریکا و غرب شده است.

رییس کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه یادآوری کرد : روسیه تقریبا به تحریم های غرب پاسخ نداده است.

پوشکوف افزود: تمام اقدامات و اظهارات خصومت طلبانه در روابط روسیه و غرب توسط این کشورها صورت می گیرد.

روابط روسیه و غرب به دلیل مساله اوکراین دچار تنش های شدیدی شده که از زمان پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد شوروی سابق بی سابقه بوده است.

ایالات متحده و کشورهای غربی برای مجازات روسیه بخاطر مواضع آن در قبال اوکراین به ویژه ضمیمه کردن شبه جزیره کریمه به خاک خود چند بسته تحریم علیه این کشور وضع کرده اند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی هم برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین، حضور نظامی خود در کشورهای حوزه دریای بالتیک درهمسایگی روسیه را تقویت کرده و درصدد اجرای رزمایش گسترده در این منطقه است.

چند ناو کشورهای آمریکا و فرانسه هم در همین راستا در دریای سیاه مستقر شده اند و این مسایل در مجموع وضعیت دشوار و پیچیده ای را برای روسیه به وجود آورده است.

اروپام/2242**۵۱۸ ** 1064
کد N258363

وبگردی