آفتاب

واکنش بان‌کی‌مون به حکم اعدام طرفداران مرسی

واکنش بان‌کی‌مون به حکم اعدام طرفداران مرسی

واحد مرکزی خبر نوشت:

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد پنجشنبه در دیدار نبیل فهمی وزیر امور خارجه مصر در مقر سازمان ملل متحد از احکام اعدامی که دستگاه قضایی مصر اخیرا بر ضد طرفداران محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر صادر کرده است انتقاد کرد.
استفان دویاریک سخنگوی رسمی دبیرکل سازمان ملل گفت :« بان در این دیدار وزیر امور خارجه مصر را در جریان نگرانی خود از احکام اعدام صادر شده ، شمار زیاد بازداشت شدگان ، قانون جدید تظاهرات، شرایط بازداشت شدگان در زندانها و بازداشت خبرنگاران قرار داد.»
دویاریک افزود :« بان تاکید کرد آزادی تجمعات، آزادی بیان و انتخابات سالم از عناصر اصلی در هر جامعه دموکراتیک است.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سازمان ملل متحد، بان و فهمی همچنین درباره روند متوقف شده صلح بین اسرائیل و فلسطینیها، منازعه سوریه، اوضاع در لیبی و مشکلات منع گسترش سلاح هسته ای گفتگو کردند.
بان کی مون در اولین واکنش به صدها حکم اعدامی که دستگاه قضایی مصر روز دوشنبه بر ضد اسلام خواهان و طرفداران مرسی صادر کرد گفت :« به نظر می رسد این احکام به قوانین اساسی محاکمه عادلانه احترام نمی گذارد.»
دادگاه کیفری المنیا در جنوب قاهره دوشنبه 683 نفر از طرفداران مرسی از جمله محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین را به اتهام خشونتهای المنیا به اعدام محکوم کرد.
دادگاه قاهره در امور اضطراری نیز فعالیت جنبش «شش آوریل» از مهمترین جنبشهای مخالف در انقلابی را که سرنگونی نظام حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر را در سال 2011 به دنبال داشت ممنوع کرد.

5252

کد N258037

وبگردی