آفتاب

مالزی سرنخ جدیدی از پرواز ام.اچ 370 ارایه نداد

مالزی سرنخ جدیدی از پرواز ام.اچ 370 ارایه نداد

کوالالامپور – ایرنا - مالزی پس از یک هفته تبلیغ در مورد ارایه گزارش ناپدیدشدن پرواز ام.اچ 370 ، گزارش پنج صفحه ای منتشر کرد که در آن سرنخ جدیدی از چگونگی محوشدن این بوئینگ 777 از صفحه رادارها وجود ندارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، این گزارش که به سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارائه شده است، حاوی اطلاعات یک ماهه ای از زمان ناپدیدشدن این هواپیما با 239 مسافر و خدمه پرواز به مدت 30 روز است. این اطلاعات طی این مدت به رسانه ها ارایه شده است.

سند و یا نشانه مهمی در مورد ناپدیدشدن این هواپیما که به یکی از بزرگترین اسرار تاریخ هوانوردی تبدیل شده است در این گزارش وجود ندارد.

نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی چهارم اردیبهشت ماه بدنبال انتقادهای واردشده به این کشور در مورد عدم شفافیت در مورد پرواز ام.اچ 370 اعلام کرد گزارش اولیه تحقیقات انجام شده در این مورد را طی یک هفته به منظور شفاف سازی موضوع ارایه می کند.

در این گزارش آمده است: محل این هواپیما که بیش از یک ماه پیش فرودگاه بین المللی کوالالامپور را ترک هنوز ناشناخته است.

اطلاعات نشان می دهد مقامات مالزیایی 17 اسفند ماه برای نخستین بار چهار ساعت پس از این که متوجه شدند هواپیما گم شده است واکنش رسمی از خود نشان دادند.

براساس این گزارش نیروی هوایی مالزی هشت ساعت بعد به طور رسمی به مقامات غیرنظامی این کشور اعلام کرد که اعتقاد دارند هواپیمای پرواز ام.اچ 370 که عازم پکن بوده به مالزی بازگشته و به سمت اقیانوس هند رفته است.

کارشناسان اعتقاد دارند این هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده است و جستجوی گسترده برای پیداکردن لاشه هایی از این پرواز انجام شد اما تاکنون اثری از آن بدست نیامده است.

گزارش مالزی به سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری شامل خلاصه ای از مبادلات بین شرکت هواپیمایی مالزی، ویتنام و مرکز کنترل ترافیک هوایی کامبوج است.

سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) گزارش اصلی یک ماهه ناپدیدشدن این هواپیما را درخواست کرده است که مقامات مالزی آن را تایید و هم اکنون ارائه کرده اند.

دولت مالزی برای اظهارات ضد و نقیض و عدم شفافیت در ارایه اطلاعات از پرواز ام.اچ 370 در روزهای اولیه بحران ناپدیدشدن این پرواز به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

برخی از اقوام مسافران این پرواز با عصبانیت دولت و شرکت هواپیمایی مالزی را به بی کفایتی و عدم ارایه اطلاعات متهم متهم کرده اند.

این گزارش به ایکائو توصیه کرده است یک استاندارد را برای ردیابی هواپیماهای تجاری و مسافربری به منظور جلوگیری از ناپدیدشدن این هواپیماها در آینده معرفی کند.

مقامات مالزی پیش از این اعلام کرده بودند هر دو انتقال دهنده اطلاعات هواپیمای بوئینگ 777 که به تجهیزات خودکار نیز مجهزند در یک اقدام عمدی از کار افتاده اند.

هواپیمایی مالزی نیز اعلام کرد از هفتم می (17 اردیبهشت) ارائه خدمات هتلی به خانواده مسافران پرواز ام.اچ 370 را متوقف می کند.

این شرکت به خانواده مسافران این هواپیما توصیه کرد به جای اقامت در هتل ها، اطلاعات در خصوص پیشرفت تحقیقات، جستجوها و پژوهش را با حمایت شرکت هواپیمایی مالزی در منازل خود دریافت کنند.

براساس این بیانیه خدماتی که به خانواده این مسافران در تمام جهان ارایه می شد از 17 اردیبهشت متوقف می شود.

این هواپیما 225 مسافر داشت که 153 مسافر آن چینی بودند. 38 نفر مالزیایی، هفت نفر اندونزیایی، شش استرالیایی، پنج هندی، چهار فرانسوی و سه آمریکایی دیگر مسافران این هواپیما را تشکیل می دادند.

ایران، اوکراین و کانادا نیز هر کدام دو مسافر در این هواپیما داشتند و از کشورهای هلند، روسیه و جزیره تایوان نیز یک نفر با این پرواز از کوالالامپور به پکن سفر می کردند. که خانواده برخی از این مسافران طی چند هفته گذشته خدماتی در هتل های جهان دریافت می کردند.

در همین حال جستجوی هوایی برای حل معمای پرواز ام.اچ 370 مالزی در آب های جنوب اقیانوس هند از روز چهارشنبه هفته جاری متوقف شده است.

قرار است عملیات جستجو در طول هفته های آینده به زیرآب منتقل شود تا شاید اثری از این پرواز بدست آید.

آساق**1611
کد N257886

وبگردی