آفتاب

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم با حضور ایرانیان در هندوستان

برگزاری مراسم گرامیداشت روز معلم با حضور ایرانیان در هندوستان

دهلی نو - ایرنا - همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام محمد باقر (ع ) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید علامه مطهری، مراسم روز معلم با حضور خانواده های ایرانی درشهرهای مختلف هندوستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، به همین مناسبت پنجشنبه شب در مراسمی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران درپایتخت هند از معلمان مدرسه ایرانیان دهلی نو تقدیر شد.

دراین مراسم همچنین با اهدای جوایزی از دانش آموزان برتر این مجتمع آموزشی که در شبه قاره نیز حائز رتبه های علمی شده اند تقدیر به عمل آمد. برگزاری جشن برای دانش آموزانی که به سن تکلیف رسیده بودند از دیگر بخش های این مراسم بود.

گروه سرود مدرسه ایرانیان دهلی نو نیز سرودی را در تقدیر از مقام و منزلت معلم اجرا کرد.

در این مراسم که مسوولان نهادهای ایرانی مستقر در هند نیز حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین ˈمهدی مهدوی پور ˈ نماینده رهبر معظم انقلاب در هندوستان با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه پربرکت رجب، این ماه را فرصتی مغتنم برای عبادت و بندگی به درگاه پروردگار دانست و اظهارداشت: ماه رجب سرآغاز یک بندگی جدید و عزم دیگری است برای کسب آمادگی جهت ورود به ماه های شعبان و رمضان و باید از این فرصت ها و لحظات به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی با تقدیر از زحمات معلمان در مسیر تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید کرد: ارزش معلم نه فقط به خاطر تعلیم و آموزش بلکه به خاطر نقش انسان سازی اوست و معلمان در تربیت دانش آموزان و شکوفایی خصلت های نیکو در آنان وظیفه سنگینی به عهده دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی پور روحیه اعتماد به نفس، عزت طلبی، توکل به خدا، امید به آینده، نظم، پاکیزگی، اهمیت دادن به عبادت، علاقه مندی به ارزش های دینی، روحیه کار و همکاری جمعی، گذشت و نگاه بلند را از جمله خصلت های نیکویی برشمرد که معلمان باید برای شکوفایی آنها در دانش آموزان تلاش زیادی کنند.

نماینده ولی فقیه در هندوستان همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، از وی به عنوان الگوی معلمان یاد کرد و گفت: شهید مطهری با دارا بودن اندیشه دینی و درک مسایل زمان، در عین معلمی، عالمی بزرگ بود که با زهد و پرهیزگاری و بیان تاثیرگذار خود خدمات ارزنده ای در تقویت عقلانیت، بالابردن قدرت تشخیص و بصیرت در جامعه از خود به جا گذاشت و تا پایان عمر با انحراف و کج اندیشی مبارزه کرد.

ˈغلامرضا انصاریˈ سفیر جمهوری اسلامی در هندوستان نیز در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه مهم معلمان در تربیت نیروی انسانی جامعه، گفت: امروز قدرت کشورها به سرمایه گذاری در نیروی انسانی است و معلمان نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی در جامعه دارند و جمهوری اسلامی نیز در این بخش سرمایه گذاری عظیمی کرده که امروز شاهد نتایج پربار آن هستیم.

وی تقویت روحیه همکاری و کار جمعی را از وظایف مهم معلمان برشمرد و افزود: تقویت روحیه همکاری و کار جمعی از نیازهای مهم جامعه امروز است زیرا با کار جمعی و همکاری عمومی می توان علاوه بر جلوگیری از اتلاف هزینه ها به بهره وری بالا دست یافت و آینده ای روشن برای ایران اسلامی ترسیم کرد.

ˈحسین مولوی ˈ مدیر مدرسه ایرانیان دهلی نو نیز در این مراسم با ارایه گزارشی تاکید کرد: بزرگداشت روز معلم نه فقط گرامیداشت جایگاه معلمی بلکه بزرگداشت علم و علم آموزی است و تقویت جایگاه علم و دانش در کشور می تواند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را بیش از پیش فراهم کند.

آساق ** 2167 ** 275 **
کد N257881

وبگردی