آفتاب

تاکید آیت الله حسینی بوشهری بر جلوگیری از سو استفاده‌های مالی

تاکید آیت الله حسینی بوشهری بر جلوگیری از سو استفاده‌های مالی

تسنیم نوشت:

 آیت الله حسینی بوشهری گفت: از نمایندگان مجلس انتظار می‌رود با نظارت خود و تصویب قوانین جلوی سوء استفاده های مالی و اختلاس در کشور را بگیرند و سازمان نظارت و بازرسی نیز باید به صورت جدی و پیگیر وارد این مسائل شود.

آیت الله حسینی بوشهری امروز در دیدار امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزارشد، با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم و وظایف نماینده آن در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نماینده قم وظیفه سنگینی دارد، چرا که دراین شهر مقدس، مراجع تقلید، فرهیختگان دین و حرم حضرت معصومه(س) حضور دارند.

مدیر حوزه های علمیه گره گشایی از کار مردم را بسیار شایسته دانست و افزود: اگرچه کار اجرایی وظیفه نماینده مجلس نیست، ولی مردم انتظار دارند که به مشکلات آنان رسیدگی شود.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به لزوم گره گشایی از کار مردم، بیان کرد: در سفری که به استان بوشهر داشتم به همه شهرها سرزده و با مسئولین، برای حل مشکلات مردم جلساتی را ترتیب دادم که بسیار مورد استقبال مردم و مسئولین قرار گرفت؛ بنابراین نماینده مجلس علاوه بر وظیفه قانون گذاری باید از آبرویی که خداوند براساس نمایندگی به او عطا کرده استفاده کند.
وی با بیان این که باید اصل قانون به گونه ای طراحی شود که به صورت طبیعی اجرای قانون باعث تسهیل در کار مردم شود تصریح کرد: اگر قانونی به صورت کارشناسی شده تصویب شود، برای کل کشور خیر و برکت خواهد داشت.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که قانون زیادی درکشور تصویب شده است، ولی تنقیح قوانین وجود ندارد و یا کم اتفاق افتاده است گفت: باید در مجلس شورای اسلامی این اراده باشد؛ در قوانینی که تصویب می شود تنقیح نیز صورت بگیرد و قوانینی که زمانش گذشته است دست و پاگیر نباشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که در شورای عالی حوزه، کمیته ای برای تنقیح قوانین و مصوبات تشکیل داده ایم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دقت داشته باشند، قوانینی را که ابلاغ می کنند، هم قابل اجرا باشد و هم سایر شئون را در بر بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که از نمایندگان مجلس انتظار جدی است با نظارت خود و تصویب قوانین جلوی سوء استفاده های مالی و اختلاس در کشور گرفته شود افزود: سازمان نظارت و بازرسی نیز باید به صورت جدی وارد شود و به صورت پیگیر با مسائل برخورد داشته باشد تا این گونه مسائل اتفاق نیافتد.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زیر ساخت های قم را مورد توجه قرارداد و بیان داشت:قم شهری زائر پذیر است و از سراسر عالم برای تحصیل به این شهر مقدس مراجعه می کنند بنابر این باید زیر ساخت ها را درست کنیم تا بتوانیم پاسخگوی نیاز ها باشیم.

وی همچنین امنیت وآرامش هرچه بیشتر برای مردم و زائران را مورد توجه قرارداد و تصریح کرد: امنیت و آرامش در عش آل محمد(ص) باید به صورتی باشد که همه احساس آرامش و امنیت کنند و مسئولان باید در این زمینه بیش از هر زمان تلاش کنند.
آیت الله حسینی بوشهری در ادامه با توصیه به نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی اگر با دستگاه های مختلف استان جلسات هم افزایی داشته باشند و مسائل مختلف را بررسی کنند بسیار مفید خواهد بود.
مدیر حوزه های علمیه با بیان این که ملاقات با مراجع، علما و نخبگان باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد اظهار کرد: ارتباط خود را با مراجع و نخبگان حفظ کنید ضمن شنیدن دغدغه ها برای برطرف کردن آنها تلاش کنید.
در ابتدای این دیدار امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز با ارائه گزارشی از برخی فعالیت گفت: مانیاز به توصیه و رهنمود های مراجع و علما داریم و توصیه هایی که آیت الله حسینی بوشهری به مسئولان داشته بسیار راهگشا و مورد استفاده بوده است.

وی با بیان این که پیروی از رهبری سرلوحه کار خود می دانیم افزود: همه تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حفظ و دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی است و مسئله روحانیت و مرجعیت برای ما بسیار حساس و مهم است.

 

2323

کد N257766

وبگردی