آفتاب

موسوی لاری: برخی با دولتی که با اراده مردم آمده طلبکارانه برخورد می کنند

موسوی لاری: برخی با دولتی که با اراده مردم آمده طلبکارانه برخورد می کنند

تهران -ایرنا- وزیر کشوردولت اصلاحات در واکنش به رفتار منتقدان دولت گفت: برخی با دولتی که به واسطه اراده مردم روی کار آمده است، طلبکارانه برخورد می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، ˈحجت السلام سید عبدالواحد موسوی لاریˈ عصرامروز در ششمین مجمع شاخه دانشجویی حزب اسلامی کار افزود: مسئله تحزب را در فضای کنونی باید به فال نیک بگیریم و باید تلاش کرد که تصمیم گیران تنوع سلیقه ها را بپذیرند.

وی ادامه داد: تنوع سلیقه ها را می توان از طریق تنوع احزاب ارائه داد و این امر برای جامعه مدنی حائز اهمیت است.

وزیر کشور دولت اصلاحات به عملکرد دولت نهم و دهم و شعارهای مطرح شده از سوی آنان اشاره کرد و گفت: در ابتدا دولت نهم با شعارهای با مضمون اینکه مردم برای کسب رای این دولت وضو گرفته اند و یا اینکه امام زمان نذر کرده و یا هاله نور دیده شده است اهداف خود را پیش بردند اما در دوره دوم مشخص شد که دولت هسته انحرافی دارد.

موسوی لاری خاطر نشان کرد: همان هایی که در دوره اول به حمایت از دولت احمدی نژاد پرداختند، در دوره دوم و پس از مشخص شدن ماهیت حلقه انحرافی بر سر دولت می کوبیدند و امروز هم همین افراد از دولت جدید طلبکار هستند.

وی افزود: این افراد که اکنون به انتقاد از دولت می پردازند به این پرسش پاسخ نمی دهند که دولت قبل 800 میلیارد دلار درآمد نفتی و یا فساد سه هزار میلیاردی را چه کرده است.

موسوی لاری گفت: آنها که می گفتند آن دولت را امام زمان به وجود آورده بهتر است تجدید نظر کنند و علیه دولت جدید با احتیاط حرکت نمایند.

وی با اشاره به رفتار دولت های نهم و دهم با احزاب گفت: بسته بودن احزاب امر مذمومی محسوب می شود در طی هشت سال گذشته رفتار امنیتی جواب نداده و باید بپذیریم که بسته شدن فضای تحزب کار صحیحی نبود.

وزیر کشور دولت اصلاحات خاطرنشان کرد: فعالیت های حزبی و نشست تشکل های مدنی بسیار حائز اهمیت است و البته آنها باید به این رویکرد به عنوان یک وظیفه نگاه کنند و برگزاری نشست ها امری فانتزی نباشد.

موسوی لاری ، امانتداری و صدق حدیث را یکی از تاکیدات اهل بیت و حضرت امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: امیدواریم به این امر توجه شود و سخن نیک بدون توجه به گوینده اش مورد اهتمام قرار گیرد.

وی با اشاره به تنوع سلیقه ها در جامعه ابراز امیدواری کرد احزاب به طور قانونمند در فضای ایجاد شده حرف خود را بیان کنند و به تحزب در جامعه توجه ویژه ای شود.

این فعال سیاسی در مورد ظواهر و عمل به واقعیات دینی هم گفت: باید طبق فرمایش حضرت امام رضا بر امانتداری و عمل صحیح توجه شود و اگر تنها ظواهر مراعات شود جامعه دچار فساد اقتصادی و دروغگویی مدیران خواهد شد.

موسوی لاری تاکید کرد: اگر مدیران با مردم و مردم با مدیران به درستی و راستگویی رفتار نکنند نمی توان به آن جامعه افتخار کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در گذشته آمارهای غلطی به وسیله مدیران اقتصادی ارائه می شد، این کارها همان رواج غیر امانتداری و بی اعتماد شدن مردم بوده است.

موسوی لاری یادآور شد: رفتارهای ناصحیح مدیران درگذشته باعث شده در نام نویسی هدفمندی یارانه ها و نظرسنجی از مردم مشکلاتی پیش آید و64 درصد از ثبت نام کنندگان درآمد خود را زیر 600 هزار تومان ،16 درصد زیر 900 هزار تومان و باقی نیز بیش از 900 هزار تومان عنوان کردند که اگر صحیح باشد نشان دهنده این است که معیشت مردم وضعیت مناسبی ندارد.

وی اضافه کرد:این رفتار مردم اگر واقعیت نداشته باشد نشان دهنده افول در جامعه ماست و این با عملکردی چه از سوی مدیران گذشته عنوان می شد در تناقض است.

موسوی لاری درادامه توجه به آرمان های فراگیر و تعدد سلیقه ها را با نشست های قانونمند احزاب امکان پذیر دانست و این حرکت نهادهای مدنی و مردمی را موجب پیشرفت تحزب عنوان کرد.

ششمین مجمع عمومی سازمان دانشجویی حزب اسلامی کارعصر امروز پنج شنبه با حضور فعالان سیاسی و دانشجویان عضو این حزب در مجتمع رایزن برگزار شد.

سیام(3)**7261**2021**1601**
کد N257647

وبگردی