آفتاب

درخواست مالکی برای آغاز مذاکرات فراگیر در عراق

درخواست مالکی برای آغاز مذاکرات فراگیر در عراق

نوری مالکی در کنفرانس خبری امروز (پنجشنبه) خود از تمامی گروه‌های عراقی دعوت کرد که مذاکرات فراگیر را به منظور پایان اختلافات آغاز کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، نوری مالکی، نخست وزیر عراق در کنفرانسی خبری اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق در تامین امنیت روند انتخابات به رغم تلاش‌هایی که از سوی برخی برای به تعطیلی کشاندن آن صورت گرفت، موفق شدند.

نوری مالکی افزود: گروه‌هایی بودند که می‌خواستند انتخابات را به بازی بگیرند و در این زمینه تبلیغات انتخاباتی وجود داشت که مورد قبول نبود و مردم عراق با اراده محکم خود تمام این تبلیغات را ناکام گذاشتند و نشان دادند که این لفاظی‌ها و دروغ‌ پردازی‌ها هیچ تاثیری بر اراده مردم ندارد و به رغم تمام فشارها انتخابات با موفقیت برگزار شد.

نخست وزیر عراق عنوان داشت‌: انتخابات در استان الانبار با مشارکت بیش از 50 درصد برگزار شد برعکس آنچه که قبلا گفته می‌شد که اصلا در آنجا انتخاباتی برگزار نخواهد شد.

نخست وزیر عراق با تشکر از زنان و مردان عراقی از رسانه‌های کشورهای عربی و بین‌المللی نیز که شاهد این انتخابات بودند، تشکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات معرکه‌ای بین انگشت‌های بنفش و ترس افراد انتحاری و تروریست‌ها بود که انگشت‌های بنفش پیروز شد.

وی گفت: نتایج انتخابات هرچه که باشد از آن استقبال می‌کنیم ما طرفدار رقابت سالم هستیم و می‌خواهیم مردم نمایندگانی مسئولیت پذیر برای ساخت کشور داشته باشند.

انتهای پیام

کد N257415

وبگردی