آفتاب

وزیر کشور: واردات مواد مخدر امسال به شدت کنترل می شود

وزیر کشور: واردات مواد مخدر امسال به شدت کنترل می شود

تهران - ایرنا- ورزش کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: با تحت پوشش قرار دادن 85 درصد مناطق مرزی در سال جاری، واردات مواد مخدر به شدت کنترل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، محمد رحمانی فضلی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از 20 عنوان کتاب مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران افزود: امسال 300 کیلومتر از منطقه مرزی سراوان تحت پوشش و کنترل نیروهای ما در می آید که می توانیم ورود موارد مخدر به کشور را کنترل کنیم.

وی تصریح کرد: کنترل مبادی ورودی شرق کشور در اولویت کارهای ما قرار دارد و با اقداماتی که امسال انجام می دهیم امیدواریم به این اطمینان نسبی برسیم که مرزها تحت کنترل درآیند.

وی با اشاره به اینکه کشفیات مواد مخدر 14 درصد افزایش دارد، اظهار داشت: 7 هزار نفر از معتادان در ایام تعطیلات نوروزی امسال به مراکز نگهداری منتقل شده اند.

رحمانی فصلی با بیان اینکه امسال در حوزه صیانت از معتادان برنامه های اساسی داریم، ادامه داد: در این حوزه بعد از اینکه معتادان پاک می شوند و یا از زندان آزاد می شوند، با ایجاد اشتغال از طریق هماهنگی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و وزارت تعاون سعی داریم آنان را به جامعه برگردانیم و این دستگاه ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند تا به ستاد مبارزه با مواد مخدر کمک کنند.



** ایجاد صندوق حمایت از اتشغال

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر از ایجاد صندوق حمایت از اشتغاال برای معتادان خبر داد و گفت: در این زمینه هماهنگی های لازم برای استانداران ابلاغ شده است تا بخشی از منابع مالی استان ها را در جهت سالم سازی معتادان با ایجاد اشتغال اختصاص دهند.

رحمانی فضلی با اشاره به جلسه شورای مشورتی در زمینه مبارزه با مواد مخدر که امروز برگزار شد، گفت: این شورا ترکیبی از دستگاه های مختلف اجرایی است و در این شورا در زمینه سیاست های کلی مقام معظم رهبری که ابلاغ شده اظهار نظراتی شد.

وی افزود: در این جلسه تهیه سند راهبردی مبارزه با مواد مخدر همسو با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری لحاظ شد تا ارتقاء ساختار و جایگاه مبارزه با مواد مخدر در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تعریف جدیدی از آسیب های اجتماعی مبتنی بر سیاست های ابلاغی رهبری با هماهنگی بین دستگاه ها قرار است تعریف شود، تأکید کرد: ما به بحث اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در حوزه پیشگیری تأکید فراوان داریم و تفاهم نامه هایی را با دستگاه های مختلف در این زمینه منعقد کرده و خواهیم کرد.

وزیر کشور از رسانه ها خواست که در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر فعالیت های بیشتری انجام دهند.

وی در زمینه درمان معتادان نیز گفت: یکی از برنامه هی مهم ما در سال جاری این است که بخش خصوصی را در این زمینه فعال تر کنیم و معتادان متجاهر (معتادانی که اعتیاد شدید و مزمن دارند) را در اولویت درمان قرار دهیم.

رحمانی فضلی درباره رویکرد فرهنگ در امسال نیز گفت: گزارش های خوبی در این زمینه آماده شده و شورای اجتماعی مأموریت دارد بحث هماهنگی در امور فرهنگی و اجتماعی را پیگیری کند.

رحمانی فضلی افزود: برای اجرای این دستورات سیاست هایی را تدوین خواهیم کرد که بازرسان دستگاه های اجرایی برای ما گزارش می کنند.

وی موضوع عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر با تشکیل کارگروه ها و همچنین نشست با اهل فرهنگ که دارای اندیشه های نوینی هستند را از مهمترین برنامه های وزارت کشور در رویکرد فرهنگ عنوان کرد.

ورزیر کشور خاطر نشان کرد: مشارکت مردم در اجرای این برنامه های ضروری است و از رسانه ها می خواهیم که وزارت کشور را در این زمینه کمک کنند.

اجتمام**9022**1599
کد N257229

وبگردی