آفتاب
تحولات سوریه/

پایان مهلت نانویسی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه/استعفای قریب الوقوع اخضر الابراهیمی

پایان مهلت نانویسی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه/استعفای قریب الوقوع اخضر الابراهیمی

منابع عربی از استعفای قریب الوقوع اخضرالابراهیمی ورایزنی برای انتخاب جانشین وی و همچنین پایان مهلت نامنویسی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، امروز (پنج شنبه) مهلت نامنویسی از نامزدهای ریاست جمهوری سوریه به پایان می رسد.

این در حالی است که تا کنون 17 نفر برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه که 13 خرداد برگزار خواهد شد نامنویسی کرده اند که در میان آنها بشار الاسد، رئیس جمهوری کنونی سوریه نیز وجود دارد.

در همین حال بسیاری از تحلیلگران پیروزی اسد را در این انتخابات حتمی دانستند.

طبق قانون انتخابات سوریه هر شخصی که تصمیم دارد برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سوریه ثبت نام کند باید بتواند رأی مثبت 35 نفر از 250 عضو پارلمان سوریه را در قبال نامزدی خود کسب کند.

به گزارش مهر، پیشتر مقامات سوری اعلام کرده بودند که یک روز پس از پایان مهلت نامنویسی از نامزدها اسامی نامزدهای مورد تأیید به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر رویترز عربی با انتشار گزارشی از وجود رایزنیهای برای انتخاب جانشین "اخضر الابراهیمی " نماینده سازمان ملل در سوریه خبر داد.

در این گزارش به نقل از برخی منابع تصریح شده است که یکی از گزینه های جایگزینی اخضر الابراهیمی، "کمال مرجان" وزیر خارجه سابق تونس است.

اخضر الابراهیمی بارها از تصمیم خود برای استعفا از سمتش سخن گفته است.

الابراهیمی قراراست فردا(جمعه) با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در نیویورک دیدار کند.

در همین راستا یک منبع دیپلماتیک در این خصوص اعلام کرد که انتظار می رود الابراهیمی که در نیویورک به سر می برد طی روزهای آینده استعفای خود را از سمتش اعلام کند.

کد N257207

وبگردی