آفتاب
با حضور سیدحسن خمینی و سلطانی‌فر امضا شد

تفاهمنامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)

تفاهمنامه همکاری بین سازمان میراث فرهنگی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره)

صبح امروز (پنجشنبه) تفاهمنامه همکاری بین مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور رؤسای این دو سازمان امضا شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، سلطانی‌فر گفت: سازمان میراث فرهنگی برای شفاف شدن همکاری‌های خود با دستگاه‌های مختلف اقدام به امضای سلسله تفاهمنامه‌هایی کرده است و این تفاهمنامه نیز در راستای همین همکاری‌ها به امضا می‌رسد تا بتوان نحوه همکاری و چگونگی گسترش آن را طی کمیته‌های مشترکی که تشکیل می‌شود تدوین و تصویب کرد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: باور جدی داریم که برای اشاعه تفکر و اندیشه امام(ره) در سازمان باید حرکت کنیم و هر کاری را که می‌دانیم و می‌توانیم، در این مسیر انجام خواهیم داد تا تفکر امام پاسداری و به نسل‌های آینده منتقل شود.

به گزارش ایسنا، بعد از سخنان رئیس سازمان میراث فرهنگی، سیدحسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) و رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) با تاکید بر اینکه "سازمان میراث فرهنگی یکی از بخش‌های مهم در مسیر تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ است"، گفت: تجلی اصلی نامگذاری امسال در سازمان میراث فرهنگی یا حداقل یکی از نهادهای اصلی، در تجلی اهداف این سازمان است که می‌تواند با توجه به فرهنگ، اقتصاد کشور را نیز پرورش دهد.

نوه امام راحل ادامه داد: متأسفانه توجه جدی به بخش گردشگری نشده است و عده‌ای فکر می‌کنند اگر به موضوع گردشگری توجه شود، فساد همراه خواهد داشت در حالیکه این بخش در حوزه گردشگری اسلامی در کشور ما ظرفیت‌های بالایی دارد.

یادگار امام(ره) خاطرنشان کرد: پیوند بین سازمان میراث فرهنگی و مؤسسه نشر آثار امام، پیوند بین دو نهادی است که نقش بزرگی از فرهنگ ما را نمایندگی می‌کنند و می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های گسترده‌ای در جهت تبیین فرهنگ و آثار امام برای همه دلباختگان به امام و انقلاب باشد. این تفاهمنامه می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات عملی و همفکری‌هایی برای اتخاذ تصمیمات مناسب در این مسیر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: راه بسیار بزرگ و مهمی در پیش است و ان‌شاءالله این تفاهمنامه در عمل، برکات و آثار خوبی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N257206

وبگردی