آفتاب

بمب‌گذاری در غرب چین 3 کشته و 79 زخمی برجای گذاشت

بمب‌گذاری در غرب چین 3 کشته و 79 زخمی برجای گذاشت

روز چهارشنبه یک بمب‌گذاری در غرب چین که همزمان با سفر رئیس جمهوری این کشور به منطقه پرمناقشه مسلمان نشین سینکیانگ انجام گرفت منجر به کشته شدن سه تن و زخمی شدن 79 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که این حادثه نگرانی‌ها در خصوص افزایش پیچیدگی و جسارت حملات جدایی طلبان چینی افزایش یافته است.

روز چهارشنبه در یک ایستگاه قطار در شهر ارومچی، مرکز استان مسلمان نشین سینکیانگ مهاجمان ناشناس با استفاده از بمب و چاقو حمله کردند.

این نخستین حمله از طریق بمب در شهر اورمچی از 17 سال پیش تا به حال است.

این حمله همزمان با حضور سنگین نیروهای امنیتی و بلافاصله پس از وارد شدن یک قطار از مبدا یک استان متعلق به چینی‌های قوم هان انجام شد.

امروز (پنجشنبه) ده‌ها خودروی پلیس چین در اطراف این ایستگاه مستقر هستند و نیروهای پلیس در اطراف ورودی آن با مسلسل گشت می‌زنند.

به رغم این حادثه روز پنجشنبه این ایستگاه فعالیت عادی داشت. دولت چین این حمله را به تروریست‌ها نسبت داد.

اشاره این دولت به تروریست‌ها مهاجمان شبه نظامیان جدایی طلب منطقه سینگیانگ است که کمپین خشونت آمیز را برای استقلال به راه انداختند.

این کمپین نگرانی‌ها نسبت به اینکه گروه‌های جهادگر در غرب چین فعال شده‌اند افزایش داده است.

گزارش‌های اولیه مربوط به این حمله از جانب رسانه‌های دولتی چین منتشر شدند که هیچ کدام نگفتند که مهاجمان آیا کشته و دستگیر شدند یا خیر.

این گزارش‌ها همچنین اشاره نکردند که آیا شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در هنگام وقوع حادثه در نزدیکی ارومچی بوده است یا خیر.

در سال 1997 شبه نظامیان در شهر ارومچی با بمب‌گذاری در چند اتوبوس 9 نفر را کشتند و حمله روز چهارشنبه نخستین حمله با بمب در این شهر از آن زمان تاکنون است.

انتهای پیام

کد N257144

وبگردی