آفتاب
مالکی پس از پایان انتخابات عراق:

به وعده های خود عمل کردیم/ مشارکت گسترده مردم در انتخابات جهانیان را شگفت زده کرد

به وعده های خود عمل کردیم/ مشارکت گسترده مردم در انتخابات جهانیان را شگفت زده کرد

نخست وزیر عراق پس از پایان انتخابات و آغاز شمارش آراء ضمن قدردانی از مشارکت گسترده مردم عراق در این انتخابات اعلام کرد که دولت به وعده های خود در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر عمل کرد و تروریستها نتوانستند خللی بر روند اجرای انتخابات ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، " نوری المالکی" نخست وزیر عراق پس از پایان انتخابات پارلمانی و آغاز شمارش آراء در این کشور با انتشار بیانیه ای در سایت شخصی خود اعلام کرد: دولت امروز توانست به وعده های خود در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر عمل کند.

وی افزود: این انتخابات با استقبال گسترده مردمی مواجه شد و تروریستها و حامیان آنها نتوانستند در روند برگزاری انتخابات خللی ایجاد کنند و یا فضا را مسموم کنند. مالکی با اشاره به اشاعه شایعات و اکاذیب از سوی برخی افراد با هدف ایجاد شکست در روند انتخابات و یا به تأخیر انداختن آن گفت: نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی ما به وظایف خود در خصوص ایجاد فضای امن برای برگزاری انتخابات به خوبی عمل کردند.

وی همچنین از همه کسانی که احساس مسئولیت، آنها را به پای صندوقهای رأی گیری کشاند قدردانی کرد و خطاب به مردم عراق گفت: مشارکت گسترده و حماسه ای که شما امروز آفریدید  همه دنیا را شگفت زده کرد و حرمت و احترام شما را در نزد جهانیان افزایش داد.

وی افزود: مشارکت وسیع مردم در انتخابات نشان دهنده پایبندی عراقیها به تحقق دموکراسی به عنوان تنها راه سازندگی و شکوفایی عراق یک پارچه و قوی است.

مالکی ضمن اظهار قدردانی از کمیته مستقل انتخابات عراق که در یک کنفرانس مطبوعاتی همه اطلاعات و آمار مربوط به سرشماری و نسبت مشارکت مردم را ارائه کرد، از این کمیته خواست که به تلاشهای خود برای محافظت از شفافیت و بی طرفانه بودن این انتخابات ادامه دهند.

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاشهای همه نهادهای دولتی و رسانه ها در هرچه بهتر اجرا شدن روند انتخابات  پارلمانی عنوان داشت: امیدوارم نتایج این انتخابات گامی مهم در تسهیل روند تشکیل یک دولت در سریعتربن زمان ممکن  و همچنین آغاز روند سازندگی و شکوفایی کشور باشد.

مالکی در پایان از همه رهبران سیاسی و مسئولان بین المللی که در مورد برگزاری این انتخابات اظهار شگفتی کرده و تبریک گفتند تشکر کرد. انتخابات پارلمانی عراق برای تعیین 328 کرسی مجلس روز چهارشنبه از ساعت 7 صبح به وقت محلی شروع و 6 عصر پایان یافت و شمارش آراء آغاز شده است.

کد N256921

وبگردی