آفتاب

درگذشت دانش آموز نخبه مراغه ای/ تقدیر وزیر آموزش و پرورش از وزارت خارجه برای همکاری در این مسئله

درگذشت دانش آموز نخبه مراغه ای/ تقدیر وزیر آموزش و پرورش از وزارت خارجه برای همکاری در این مسئله

سایه مقدسی ، دانش آموز نخبه مراغه ای که برای معالجه به آلمان اعزام شده بود، در این کشور درگذشت.

به گزارش خبرآنلاین ،این دانش آموز پس از یک و نیم سال تحمل رنج بیماری نادر خود، اواخر بهمن ماه سال گذشته مورد توجه مسوولان قرار گرفت و با دستور رییس جمهوری و حمایت وزیر آموزش و پرورش برای مداوا راهی آلمان شد. این دانش آموز 14 ساله که با انتشار دو دفتر شعر، جوانترین شاعر مراغه شناخته می شد، از بیماری خونی نادری به نام آی.ال.ال (ILL) رنج می برد.

در همین حال نماینده مردم مراغه در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به علت فوت دانش‌آموز نخبه ایرانی در کشور آلمان از وزیر امور خارجه در روز یکشنبه طرح سؤال خواهم کرد.

وی در گفت و گویی که با فارس انجام داده است عنوان کرده است که وزارت خارجه در مسئله دانش آموز نخبه مراغه ای کوتاهی کرده است.

این در حالی است که علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، ضمن اظهار تسلیت برای درگذشت این نخبه مراغه ای گفت: تلاشی از سوی وزارتخانه های خارجه و آموزش و پرورش و همچنین نماینده مراغه در مجلس شورای اسلامی برای کمک به مداوای مقدسی فرزند یکی از همکاران آموزش و پرورش انجام که در مراحلی با مشکلاتی در اجرا مواجه شد.

وی خاطرنشان کرد که با همکاری و مشورت دو وزارتخانه، مشکلات از جمله موضوع بیمه برای شروع درمان مقدسی برطرف شد. فانی اضافه کرد: بدون همکاری و هماهنگی های انجام شده از سوی دو وزارتخانه، امکان اعزام خانواده مقدسی و سایر اقدامات لازم در کشور آلمان فراهم نبود.

وزیر آموزش و پروش خاطرنشان کرد: با وجود زحمات وزارت خارجه و کنسولگری ایران در آلمان و به طور خاص پیگیری های سرکنسولگری کشورمان در فرانکفورت که نهایت همکاری و کمک را در روند اعزام، اسکان و درمان مرحومه سایه مقدسی انجام دادند، اما متاسفانه بیماری بر وی غلبه کرد.

وزیر آموزش و پرورش، برخی خبرسازی ها و مطالبی که در دو روز گذشته منتشرشده را ناشی از کمبود اطلاعات منابع منتشر کننده دانست و گفت: احساسات و عواطف خانواده مقدسی کاملا قابل درک است و نباید در این شرایط به دلیل وضعیت روحی این خانواده به اخبار و مطالب غیرمستند دامن زده و یا خدای ناکرده از وضعیت آنها سوء استفاده شود.

2929

 

 

کد N256895

وبگردی