آفتاب
آیت الله فاضل لنکرانی:

امکانات قم در حوزه بهداشت و درمان بسیار ضعیف است/ انتقاد از مخالفت با سیاست افزایش جمعیت

امکانات قم در حوزه بهداشت و درمان بسیار ضعیف است/ انتقاد از مخالفت با سیاست افزایش جمعیت

قم - خبرگزاری مهر: رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، با اشاره به مشکلات موجود قم در حوزه سلامت و درمان ابراز داشت: با وجود تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در سفر به قم، اما امکانات قم هنوز در حوزه درمان و بهداشت بسیار ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، شامگاه چهارشنبه در دیدار وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: باید از آقای روحانی تشکر کنیم که شخصی را وزیر بهداشت کرده که ایشان به مسائل پزشکی واقف بوده و دلسوزانه کار می‌کنند که امیدواریم آثار فعالیت‌های ایشان را در این دوره ببینیم.

وی گفت: اگر دولت بتواند مسئله سلامت را در این دوره در اولویت قرار دهد یکی از مشکلات و ناهنجاری‌های اساسی جامعه حل می شود که این امر می‌تواند در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تاثیرگذار باشد.

جامعه سالم در مسیر دینداری موفق عمل می‌کند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه موضوع سلامت در ارتباط مستقیم با امنیت، سیاست جامعه و دین مردم است، افزود: کسی که سلامت نداشته باشد، خداوند نیز از وی توقع عبادت ندارد و اگر جامعه سلامت باشد در مسیر دینداری هم موفق عمل می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر مردم بدانند که حاکمیت برای سلامت جامعه دل می‌سوزاند مردم نیز از آنان حمایت خواهند کرد، افزود: در خبر‌ها آمده بود که متاسفانه دولت سابق ۸۰۰ میلیاردتومان بودجه وزارت بهداشت را صرف کارهای راه سازی کرده که این امر از لحاظ فقهی حرام است و از نظر قانونی نیز اشکال دارد.

آیت الله فاضل عنوان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب باید به گونه‌ای عمل کرد که اگر شخصی دچار بیماری شد خانواده‌اش دغدغه‌ای جز معالجه بیمار نداشته باشد.

بیمه‌های درمانی حداقلی است

وی با بیان اینکه بیمه‌های درمانی حداقلی است اظهار داشت: متاسفانه مریضی‌ها در کشور زیاد شده و وزارت بهداشت باید بررسی کند که آمار بالای سرطان در کشور چرا اینقدر بالا است و انتظار مردم از نظام حل مشکلات در این حوزه است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار بیان داشت: امیدواریم در این دوره سلامت در کشور تحولی اساسی پیدا کند و سالهای پیش روی خوبی از جهت رفع مشکلات بخش بهداشت و درمان داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در قم در حوزه سلامت و درمان ابراز داشت: با وجود تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب در سفر به قم، اما امکانات قم هنوز در حوزه درمان و بهداشت بسیار ضعیف است و بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های قم به گونه‌ای است که انسان شب‌ها و عصر‌ها جرات حضور در آنان را ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی همچنین با اشاره به فعالیت‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در حوزه‌های پزشکی اظهار داشت: در این مرکز مسائل به صورت تخصصی و اجتهادی دنبال می‌شود که در زمینه‌های تغییر جنسیتی، مرگ مغزی، تلقیح مصنوعی مقالات خوبی به نگارش در آمده است.

دانشنامه فقه پزشکی در حال تدوین است

وی بیان داشت: مهم‌ترین همایش‌هایی که در حوزه مسائل پزشکی در سطح کشور برگزار می‌شود با مرکز فقهی در ارتباط هستند و هم اکنون نیز دانشنامه فقه پزشکی در حال تنظیم است که مسائل مختلف پزشکی از منظر فقهی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست غلط کنترل جمعیت در کشور ابراز داشت: یکی از اشکالاتی که بر مسئولان سابق می‌شود این است که آنان نظر مخالف با شرع را عمل کرده و بر کنترل جمعیت اصرار داشتند.

وی با اشاره به موضع قوی رهبر معظم انقلاب در خصوص افزایش جمعیت اظهار داشت: سیاست کنترل جمعیت کشور را به سمت پیری برده و این خطر بزرگی است که باید بدان توجه جدی داشت.

شعار فرزند کمتر زندگی بهتر، شعار مهلکی است

آیت الله فاضل لنکرانی، تصریح کرد: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که در راستای کنترل جمعیت داده شد از خارج آمده و شعار مهلکی است که امروز شاهد تبعات سوء ناشی از اجرای آن هستیم.

وی تاکید کرد: با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص افزایش جمعیت هنوز برخی از افراد در بدنه وزارت بهداشت حضور دارند که با این سیاست مخالفت می‌کنند.

کد N256875

وبگردی