آفتاب

واکنش فرانسه به حکم اعدام اعضای اخوان‌المسلمین

واکنش فرانسه به حکم اعدام اعضای اخوان‌المسلمین

تسنیم نوشت:

وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد پاریس حکم اعدام حدود ۷۰۰ نفر از طرفداران جمعیت اخوان المسلمیم مصر را محکوم کرده و آن را "غیر منطقی" و "اقدامی شتابزده" می داند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، لوران فابیوس اعلام کرد که فرانسه پیشتر حکم اعدام حدود 700 نفر از طرفداران محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر را محکوم کرده و آن را "غیر منطقی" و "اقدامی شتابزده" می داند.
"لوران فابیوس"، وزیر خارجه فرانسه در واکنش به این اقدام دستگاه قضایی مصر اعلام کرد که "من از کاردار فرانسه در قاهره خواستم تا به دولت مصر ابلاغ کند که مشکلات و مخالفت ها ، هر چه باشد، صادر کردن چنین حکم اعدامی به هیچ وجه قابل قبول نیست، و کاردار فرانسه بعد از ظهر امروز این پیام من را به مقامات مصر منتقل خواهد کرد.
فابیوس افزود: صلح و آرامش را با آشتی می توان برقرار کرد و با اعدام های جمعی، آرامش داخلی در کشور بر قرار نمی شود و این مساله برای مصر همانند همه کشورهای جهان یک اصل است.
دادگاهی در مصر طی حکمی حدود 700 نفر از اعضا و طرفداران جمعیت اخوان المسلمین مصر از جمله محمد بدیع، رئیس این جمعیت را به اعدام محکوم کرد.
حکم اعدام جمعی در مصر که گروه های طرفدار حقوق بشر می گویند بزرگ ترین حکم اعدام در تاریخ اخیر این کشور به حساب می آید، باعث مطرح شدن سوالاتی در زمینه تعهد دولت مصر در برقراری دموکراسی در کشور شده است.
حکم اعدام محمد بدیع هفتاد ساله، باعث بروز نگرانی هایی در مصر مبنی بر اینکه ممکن است تعدادی از اعضای جوان جنبش اخوان المسلمین خشونت ها را علیه دولت این کشور تشدید کنند، شده است.

5252

کد N256752

وبگردی