آفتاب

توافق وزیران کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بر ریشه‌کنی تروریسم

توافق وزیران کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بر ریشه‌کنی تروریسم

وزیران کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بر لزوم تحقق پیشرفت در زمینه تکامل سامانه امنیتی خلیج فارس، مبارزه با تروریسم و حمایت از جوامع خلیجی در برابر پیامدهای منفی آن تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه پایانی پانزدهمین نشست مشورتی وزیران کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس بر تکامل امنیتی تاکید شد در حالی که توافقنامه‌های امنیتی خلیج فارس که از سوی رهبران شورای همکاری خلیج فارس در بحرین در دسامبر 2012 تصویب شد با مخالفت تعدادی از نمایندگان پارلمان کویت رو به رو شد.

عبداللطیف بن راشد زیانی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی این نشست تاکید کرد: وزیران کشور بر همکاری امنیتی دسته جمعی جهت تامین امنیت و ثبات تاکید کردند.

وی گفت: وزیران کشور در جریان گزارش‌های نمایندگان وزارتخانه‌هایشان درباره اوضاع امنیتی از جمله تاسیس پلیس خلیج (فارس) قرار گرفتند.

وی افزود: وزیران کشور همچنین بر لزوم تعجیل در پایان تحقیقات مورد نظر با هدف تحقق هر چه سریعتر تکامل سامانه امنیتی خلیج (فارس) تاکید کردند.

وزیران کشور همچنین از دستورات عربستان و بحرین در زمینه منع مشارکت اتباع‌شان در اقدامات جنگجویانه در خارج از این کشور یا وابستگی به جریان‌های فکری تندرو یا گروه‌های تروریستی تقدیر کردند و آن را در جهت حمایت از جوان‌های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ممانعت از ورود به هر گونه اقدام غیرقانونی دانستند.

انتهای پیام

کد N256751

وبگردی