آفتاب

وزیر امور خارجه مالزی به تهران می آید

وزیر امور خارجه مالزی به تهران می آید

تهران - ایرنا - معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه مالزی به تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم این نخستین رفت و آمد سیاسی مقامات بین دو کشور است.

«ابراهیم رحیم پور» عصر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: به احتمال زیاد وزیر امورخارجه مالزی جمعه شب وارد تهران خواهد شد.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه مالزی، علاوه بر دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، درخواست دیدار با رییس جمهوری نیز داشته است.

معاون وزیر امور خارجه در مورد اهمیت این سفر گفت: ایران و مالزی از دیرباز روابط حسنه و خوبی داشته اند و این سفر می تواند آغازی برای رفت و آمدهای سیاسی بیشتر و زمینه ای برای ارتقای روابط دوجانبه باشد.

رحیم پور در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا در این سفر درباره ایرانی های محکوم به اعدام در مالزی و تلاش برای انتقال آنها به ایران تلاش خواهد شد، گفت: البته به این موضوع نباید چندان پرداخت چرا که طبق قوانین کشور ما نیز حمل و نقل و یا داشتن مواد مخدر جرم است و محکومیت های سنگینی دارد.

در این سفر در ارتباط با بسیاری از مسایل سیاسی، بین المللی و منطقه ای گفت و گو خواهد شد که ممکن است این موضوع هم از جمله محورهای گفت و گو باشد.

وی ادامه داد: با دامن زدن به اخباری از این دست نباید اضطراب را به جامعه منتقل کرد؛ با این حال ما تلاش می کنیم تا امکان انتقال این محکومان را به ایران برای گذراندن دوران محکومیتشان به وجود آوریم.

رحیم پور به افزایش رفت و آمد هیات های سیاسی و مقامات دیپلماتیک از کشورهای مختلف به تهران اشاره کرد و گفت: بهبود تعامل ایران با کشورهای غربی بر سر پرونده هسته ای ایران و یا احتمال توافق ، بسیاری از کشورها را برای تعامل بیشتر با ایران به تکاپو انداخته است.

قرار است وزیر امورخارجه مالزی با وزیر امور خارجه کشورمان صبح شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه دیدار داشته باشند و بعد از آن نیز در نشست مطبوعاتی مشترک به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند.

سیام(4)**9173**9173**1449
کد N256586

وبگردی