آفتاب
مقام آمریکایی:

روسیه برای حل بحران اوکراین اقدام کند ممکن است تحریم ها لغو شوند

روسیه برای حل بحران اوکراین اقدام کند ممکن است تحریم ها لغو شوند

تهران-ایرنا- معاون مدیر کل وزارت خارجه آمریکا در امور اروپا و اورآسیا در سخنرانی در کنگره این کشور اعلام کرد اگر روسیه در راستای کاهش تنش ها در اوکراین حرکت کند، واشنگتن ممکن است تحریم ها علیه روسیه را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری ایتارتاس ،ˈ برنت هارتلیˈ تایید کرد دولت باراک اوباما همچنان در روابطش با روسیه هم از دیپلماسی استفاده می کند هم از تحریم ها اگر چه وی اذعان کرد تمامی مسائل مناقشه برانگیز مرتبط با بحران اوکراین ممکن است در نهایت با ابزارهای دیپلماتیک حل و فصل شود.

هارتلی خاطر نشان کرد:ممکن است حجم تحریم ها علیه روسیه تغییر کند.این تحریم ها انعطاف پذیر هستند. اگر روس ها تصمیم بگیرند واقعا از تنش ها در اوکراین بکاهند و در راستای استانداردهای بین المللی عمل کنند، ما می توانیم تحریم ها علیه مسکو را لغو کنیم.

این مقام آمریکایی تصریح کرد: حتی اگر ما نگرشمان را درمورد حل و فصل بحران اوکراین سختگیرانه کرده ایم اما می خواهیم درها برای حصول راه حل دیپلماتیک همچنان باز باشد.

هارتلی گفت که واشنگتن امیدوار است مفاد توافقنامه ژنو در مورد اوکراین اجرا شود.

این مقام وزارت خارجه امریکا درپاسخ به سوالی درباره هدف تحریم های آمریکا علیه روسیه اظهار داشت:واشنگتن می خواهد بر رفتار روسیه نفوذ کند و مسکو را وادار کند با قوانین بین المللی همسو باشد.

وی گفت که تدابیر مشابه ای علیه روسیه از سوی دیگر کشورها همچون ژاپن، کانادا و اتحادیه اروپا اعمال شده است و معتقد است که می توان در این مسئله در مورد یک ائتلاف بین المللی گسترده سخن گفت.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوال نمایندگان کنگره در این باره که آیا این تدابیر می توانند موثر باشند و امیدی به نتیجه بخش بودن آن هست یا خیر، گفت: این ممکن است یک روند دراز مدت باشد.

اظهارات این مقام وزارت خارجه آمریکا در مورد نتیجه بخش بودن تحریم ها علیه مسکو در حالی مطرح شده است که وزارت خارجه روسیه تاکید کرده است که ادبیات اولتیماتوم دادن و تهدید کردن در دوران فعلی غیرقابل قبول است.

آمریکا و اتحادیه اروپا اخیرا تحریم های جدیدی را علیه روسیه به دلیل اقداماتش در قبال بحران اوکراین اعمال کرد. آمریکا هفت مقام روس و 17 شرکت روسیه را تحت تحریم های خود قرار داد. اتحادیه اروپا نیز روز گذشته نام 15 مقام روس را به لیست تحریم هایش علیه روسیه اضافه کرد که در میان این مقاماتی که در لیست تحریم های اتحادیه اروپا قرار گرفته اند می توان به نام رئیس ستاد ارتش روسیه، و رئیس امور اطلاعاتی روسیه اشاره کرد.

مترجمام**9234**1547
کد N256433

وبگردی