آفتاب

انتقاد گروه های سیاسی آلمان از سفر شرودر به روسیه

انتقاد گروه های سیاسی آلمان از سفر شرودر به روسیه

حضور صدراعظم پیشین آلمان در یک مهمانی با حضور "ولادیمیر پوتین" در سن پترزبورگ انتقاد گروه های سیاسی این کشور را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، "گرهارد شرودر" صدراعظم پیشین آلمان مهمانی جشن تولد خود را با حضور "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سن پترزبورگ برگزار کرده است، اقدامی که انتقاد شدید سیاستمداران آلمانی را به دنبال داشت.

از جمله "کریستیان لیندنر" رئیس حزب دمکرات آزاد آلمان ضمن انتقاد از شرودر، اقدام وی را غیرقابل قبول دانست. وی در گفتگو با شبکه n-tv آلمان گفت: به عنوان صدراعظم، هر کسی از نظر سیاسی و اخلاقی وظیفه دارد حتی پس از دوران تصدی گری خود نیز حامی سیاست خارجی کشور بوده و برخلاف آن اقدامی نکند.

بر این اساس در بحبوحه اختلافات اروپا و روسیه بر سر بحران اوکراین، سفر شرودر به روسیه برای برپایی جشن هفتادمین سالروز تولدش با واکنش منفی اتحادیه دمکرات مسیحی (CDU) و دفتر "آنگلا مرکل" مواجه شده است. در همین حال همراهی "فیلیپ میسفلدر" سخنگوی فراکسیون این اتحادیه در پارلمان آلمان با شرودر، انتقادها را متوجه وی نیز کرده است.

"فولکر بوفیر" نخست وزیر ایالت هسن از حزب CDU ضمن انتقاد از شرودر، پوتین را به در پیش گرفتن سیاست تهاجمی متهم کرده و گفته است از یک صدراعظم پیشین انتظار می رود به تاثیر اقدامات خود بر افکار عمومی واقب باشد. به گفته بوفیر در حال حاضر بسیاری از مردم در کشورهای اوکراین، لهستان و منطقه بالتیک نگران سرنوشت این بحران هستند.

در همین حال "رالف اشتگنر" رئیس حزب سوسیال دمکرات (SPD) ابراز امیدواری کرد شرودر از این فرصت برای ترغیب پوتین به تلاش برای آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا از دست مخالفان دولت اوکراین استفاده کرده باشد.

کد N256419

وبگردی