آفتاب

ابوترابی‌فرد: رسیدن به حیات اقتصادی عمل به دستورات قرآنی را می‌طلبد

ابوترابی‌فرد: رسیدن به حیات اقتصادی عمل به دستورات قرآنی را می‌طلبد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اسراف در قرآن به عنوان یک ضد ارزش و اسراف کاران برادر شیطان معرفی شده‌اند، این در حالی است که ملت ایران در کل جهان از نظر اسراف مقام اول را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد سه‌شنبه شب در دیدار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان گناباد که در مصلی یزرگ این شهرستان برگزار شد، گفت: در اسلام و قرآن، شناسنامه هر ملتی کار معرفی شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: خداوند نام انسان را معادل عمل صالح قرار داده است و حضرت یوسف برای تحول اقتصادی دو اصل کار و مصرف کم را مورد توجه قرار می دهد.

وی ادامه داد: در حالی که ایران در دنیا از نظر تولید وضعیت مناسبی ندارد، ولی از نظر مصرف نیز در رأس همه کشورهای دنیا قرار دارد و امروز وضع ما به شکلی شده که خرج داریم ولی پول نداریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران برای رسیدن به حیات اقتصادی باید دستورات قرآنی را بفهمند و اجرا کنند.

ابوترابی گفت : ما در دفاع مقدس دعوت الهی را اجابت کردیم و امروز یکی از امن ترین کشورهای دنیا در ناامن ترین منطقه جهان هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی ضمن بزرگداشت روز ملی شوراها در ادامه تفسیر آیه شورا گفت: اقامه نماز به بهترین وجه می تواند حیات سیاسی و اجتماعی ملت را تضمین کند، زیرا اسلام دین سیاست و اجتماع است.

وی تصریح کرد: در آیه شورا ، بعد از اقامه نماز دعوت مردم به مشورت مطرح شده است که این اهمیت هم اندیشی را اثبات می‌کند و خداوند اعلام می‌کند مؤمن بدون مشورت با اهلش، تصمیم نمی گیرد.

وی با تأکید بر این نکته که در جمهوری اسلامی بحث مشارکت مردم بسیار پر رنگ است، گفت: مردم ایران از طریق صندوق رأی ،مشارکت خود را برای اداره کشور نشان می دهند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: دعوت مردم به مشورت در قرآن بعد از دستور به اقامه نماز می تواند موید این امر باشد که نماز می تواند سطح مشورت و آگاهی اهل مشورت را ارتقا ببخشد.

وی در خصوص توانمندی ها و ظرفیت‌های شهرستان گناباد نیز گفت: باید قنات شناسنامه ملت ایران در مدیریت منابع معرفی شود.

وی افزود: در 2500 سال پیش مردم این منطقه توانستند اوج اقتدار علمی و مهندسی را به نمایش بگذارند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما امروز شاهد هستیم بعد از 15 سال خشکسالی، قناتی با آب دهی 150 لیتر در ثانیه به حیات خود ادامه می دهد.

ابوترابی فرد تبدیل ایران به یکی از مقتدرترین کشورهای دنیا را یک ضرورت خواند و گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم که به اقتداری برآمده از تبعیت از ولایت فقیه، عدالت و مشارکت مردم دست یابیم.

انتهای پیام

کد N256296

وبگردی