آفتاب

پلیس افغانستان: 100 موشک از پاکستان به مناطق شرقی شلیک شده است

پلیس افغانستان: 100 موشک از پاکستان به مناطق شرقی شلیک شده است

فرمانده پلیس ولایت مرزی کنر در شرق افغانستان گفت که در یک هفته گذشته بیش از 100 موشک از خاک پاکستان به مناطق مرزی این ولایت شلیک شده‌است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی.بی.سی، عبدالحبیب سیدخیل، در یک نشست خبری گفت که این موشک‌ها در مناطق شیگل و دانگام فرود آمده که باعث ویرانی شش خانه مسکونی و یک مسجد و آواره شدن شماری از خانواده‌ها شده‌ است.

به گفته وی، این شلیک‌ها تلفاتی به ساکنان این مناطق وارد نکرده اما تعدادی از دام‌های آنها را کشته است.

سیدخیل افزود: ۱۸ فروند از این موشک‌ها امروز (چهارشنبه) شلیک شده، در حالی که هیچ "بهانه‌ای" برای شلیک این موشک‌ها وجود ندارد.

فرمانده پلیس کنر شلیک موشک‌ها را "تجاوز" به افغانستان خواند و گفت‌ که این موضوع را به وزارت کشور و وزارت خارجه افغانستان اطلاع داده‌ است.

در دو سال گذشته مقام‌های دولت افغانستان بارها از شلیک موشک‌های مشابه به مناطق شرقی این کشور و از جمله کنر گزارش داده‌اند که به گفته آنها از پاکستان شلیک می‌شوند.

مقامات پاکستانی در مواردی شلیک این موشک‌ها را تایید کرده و گفته‌اند که نیروهای امنیتی پاکستان در جنگ با طالبان در مناطق مرزی دست به عملیات توپخانه‌ای می‌زنند که گاهی ممکن است برخی از گلوله‌ها از هدف منحرف شوند، ولی درباره این ادعای اخیر فرمانده پلیس کنر اظهار نظری نکرده‌اند.

ژنرال سیدخیل همچنین در این کنفرانس خبری از کشته شدن سه تن از ساکنان ولایت کنر به دست افراد مسلح وابسته به گروه طالبان خبر داد.

فرمانده پلیس کنر افزود که یکی از این سه نفر زنی بود که از سوی این افراد به اتهام "جاسوسی" به دولت افغانستان "سربریده" شده و یکی از دو مرد دیگر کارمند اداره بهداشت و دومی یک فرد عادی بود.

عبدالحبیب سیدخیل گفت که گروه طالبان شوهر و پسر زنی که سربریده شده را "گروگان" گرفته‌اند.

در گذشته هم گروه طالبان بارها به کشتن غیرنظامیان به اتهام "جاسوسی" و همکاری با دولت متهم شده است. این گروه خود مسئولیت شماری از این گونه قتل‌ها را به عهده گرفته و در بیشتر موارد یا سکوت یا آن را رد کرده‌است.

انتهای پیام

کد N256272

وبگردی