آفتاب
در جلسه امروز هیأت دولت؛

آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی تصویب شد

آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی تصویب شد

به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول چغندر قند و ایجاد زمینه‌های افزایش تولید شکر در داخل کشور، مقرر شد تا در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم دو هزار و یکصد ریال، مبلغ سیصد ریال به عنوان کمک هزینه حمل و نقل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت شود.

هیأت دولت صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت به بحث و تبادل نظر پیرامون مهمترین مسایل کشور پرداختند.

fبه گزارش ایلنا‏، در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بحث و بررسی به تصویب رسید. همچنین آیین‌نامه ساماندهی حمل و نقل عمومی روستایی با هدف ارتقای شاخص‌های توسعه روستایی در کشور و حمایت از گسترش کشاورزی صعتی و صنایع روستایی، در جلسه امروز هیأت وزیران تصویب شد.

بر اساس این آیین‌نامه، مدیریت حمل و نقل عمومی روستاهای واقع در خارج از حریم شهرها بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و در روستاهای واقع در حریم شهرها بر عهده سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور است و با استفاده از ظرفیت‌های بخش غیر دولتی انجام می‌گیرد.

در این آیین‌نامه، مقررات مربوط به مدیریت نرخ‌گذاری حمل و نقل عمومی روستایی، نحوه پلاک‌گذاری ناوگان حمل و نقل روستایی توسط نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و تحت پوشش قرار گرفتن محدوده حمل و نقل روستایی توسط این نیرو پیش‌بینی شده است.

بر اساس یکی دیگر از مصوبات هیأت وزیران، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم در سال ۱۳۹۳ به میزان یکصد و سی هزار ریال تعیین گردید.

همچنین به منظور حمایت از کشاورزان و افزایش تولید محصول چغندر قند و ایجاد زمینه‌های افزایش تولید شکر در داخل کشور، مقرر شد تا در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم دو هزار و یکصد ریال، مبلغ سیصد ریال به عنوان کمک هزینه حمل و نقل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت شود.

کد N256202

وبگردی