آفتاب
وزارت امور خارجه پاکستان /

ایران و پاکستان رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور را برگزار کردند

ایران و پاکستان رایزنی های سیاسی میان مقامات دو کشور را برگزار کردند

اسلام آباد - ایرنا - وزارت امور خارجه پاکستان روز چهارشنبه اعلام کرد: مقام های جمهوری اسلامی ایران و پاکستان رایزنی های سالانه دوجانبه در بخش های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی را برگزار کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه امروز وزارت امور خارجه پاکستان؛ ˈاعزاز احمد چودریˈ قائم مقام این وزارتخانه روز گذشته (سه شنبه) هفتمین دور از گفت وگوهای سیاسی و دیپلماتیک دوجانبه را با ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون وزیر امور خارجه ایران در امور آسیا و اقیانوسیه در تهران انجام داد.

در این بیانیه آمده؛ رایزنی های دیپلمات های ارشد ایران و پاکستان در فضای صمیمانه و دوستانه انجام شده و دو طرف درباره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی همچنین روابط دوجانبه تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان تصریح شد؛ تهران و اسلام آباد همچنین بر تداوم ثبات و صلح در افغانستان نظر واحدی داشته و این وضعیت را بمنظور پایداری صلح منطقه ای مهم دانستند.

اعزاز احمدی چودری در ادامه با ˈسعید ایروانیˈ معاون امور سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز دیدار کرد که در این نشست طرف پاکستانی بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه میان تهران و اسلام آباد در راستای ارتقای صلح، توسعه و ثبات منطقه ای تاکید شد.

معاون امور سیاست خارجی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز از توسعه روابط برادرانه و نزدیک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قدردانی کرد.

قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در جمع محققان و کارشناسان دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه ایران حضور یافته و درباره روابط دوجانبه و امور منطقه ای گفت وگو کرد.

اعزاز احمد چودری طی سخنانی در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سفر آتی ( احتمالا اردیبهشت ماه جاری ) محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان به تهران گفت: نواز شریف در این سفر با آقایان دکتر حسن روحانی رییس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران دیدار می کند.

پیش از این قائم مقام وزارت امور خارجه پاکستان در بازدید از دفتر سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در شهر ˈتهرانˈ گفت که اسلام آباد متعهد به ادامه حمایت از تلاش های سازمان اکو جهت دستیابی به اهداف این نهاد منطقه ای است.

اعزاز احمد چودری در دیدار با ˈشمیل عسگر افˈ دبیر کل سازمان همکاری اقتصادی تاکید کرد که پیشرفت های سازمان اکو از زمان تاسیس آن تاکنون برای کشورهای عضو دلگرم کننده می باشد.

آساق ** 1095/1547
کد N256050

وبگردی