آفتاب

وزیر خارجه کویت از تلاش امیر این کشور برای آشتی دادن قطر و مصر خبر داد

وزیر خارجه کویت از تلاش امیر این کشور برای آشتی دادن قطر و مصر خبر داد

تهران-ایرنا- وزیر خارجه کویت گفت شیخ ˈ صباح الاحمد الجابر الصباح ˈ امیر این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه های قطر و مصر در حال تلاش است.

به گزارش پایگاه خبری ˈ رأی الیوم ˈ، شیخ ˈ صباح الخالد ˈ وزیر خارجه کویت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وجود اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تاکید کرد که این اختلاف ها جزئی است و امیر کویت سعی می کند این اختلاف ها را از بین ببرد .

گزارش رسانه ها حاکی از آن است که کشورهای حاشیه خلیج فارس در مسائل مختلف با هم اختلاف نظر دارند و اوج این اختلاف ها در مخالفت عمان با تشکیل اتحادیه کشورهای عربی خلیجی به جای شورای همکاری خلیج فارس ، اقدام عربستان ، امارات و بحرین در فراخواندن سفرای خود از قطر و جنگ لفظی رسانه های این کشورها با هم به ویژه با رسانه های قطری نمود یافته است.

کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین مصر پیوسته از قطر به دلیل حمایت از گروه اخوان المسلمین انتقاد کرده اند.

آنها تاکید می کنند برای اینکه با این کشور روابط عادی داشته باشند، قطر باید از حمایت مادی، سیاسی و رسانه ای از مخالفان خاندان حاکم در این کشور ها و همچنین از حمایت اخوانی ها دست بردارد.

آنها هم چنین خواهان این هستند که قطر سران و علمای وابسته به اخوان المسلمین را از کشور خود اخراج کند اما قطر بی توجه به این خواسته ها همچنان به سیاست های خود ادامه می دهد.

خاورم **2041**1446
کد N255970

وبگردی