آفتاب

نیروهای مسلح اوکراین به حالت آماده باش درآمدند

نیروهای مسلح اوکراین به حالت آماده باش درآمدند

مسکو-ایرنا- ˈآلکساندر تورچینوفˈ رییس جمهوری موقت اوکراین اعلام کرد که نیروهای مسلح اوکراین به حالت آماده باش کامل درآمده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، تورچینوف روز چهارشنبه در نشست اضطراری با حضور استانداران این کشور گفت: نیروهای مسلح اوکراین در رابطه با تهدید موجود از طرف روسیه به حالت آماده باش درآمدند.

وی یادآورشد: حکومت اوکراین کنترل استانهای دونتسک و لوگانسک را از دست داده است.

رییس جمهوری موقت اوکراین گفت: تهادهای امنیتی استانهای لوگانسک و دونتسک توانایی کنترل اوضاع این مناطق را ندارند.

وی همچنین هشدار داد که تلاش هایی برای بی ثبات کردن اوضاع استان های خارکف، اودسا، هرسون، نیکلایف و زاپاروژسک صورت می گیرد.

تورچینوف گفت: سران این مناطق باید تلاش های خود را برای جلوگیری از بی ثباتی اوضاع مناطق تابعه خود در ایام و تعطیلات جشن روز کارگر (اول ماه می) متمرکز کنند.

رییس جمهوری موقت اوکراین روز گذشته همچنین از عملکرد سران سازمان های پلیس استانهای لوگانسک و دونتسک به شدت انتقاد کرده و به وزیر کشور اوکراین دستور داد این افراد را برکنار کند

وی هشدار داده بود تمام فرماندهان امنیتی که توانایی انجام وظایف خود برای تامین ثبات و امنیت مناطق مربوطه را نداشته باشند از کار برکنار خواهند شد.

استانهای لوگانسک و دونتسک در هفته های اخیر شاهد اعتراضات گسترده ضدحکومت اوکراین بوده و شبه نظامیان طرفدار روسیه در این استانها کنترل بسیاری از مراکز حیاتی ازجمله مقرهای استانداری را به دست گرفته اند.

اروپام/2242**518 **1010
کد N255733

وبگردی