آفتاب

عراق در روز انتخابات هم ناآرام است

عراق در روز انتخابات هم ناآرام است

بر اثر انفجار بمبی در نزدیکی یک مرکز اخذ رای در استان کرکوک عراق دو زن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، منابع امنیتی و پزشکی در عراق اعلام کردند: بمبی در نزدیکی مرکز اخذ رأی در منطقه "دبس" واقع در شمال غرب کرکوک منفجر شد که بر اثر آن دو زن کشته شدند.

یک مسئول عراقی نیز اعلام کرد: دو خمپاره به نزدیکی دو مرکز اخذ رای نزدیک فلوجه در غرب عراق اصابت کرد که این حملات تلفاتی در پی نداشت.

خبرنگار اسکای نیوز در استان بصره نیز گزارش داد که در سایه تدابیر شدید امنیتی رای‌گیری در عراق آغاز شده است و 30 هزار نیروی امنیتی برای محافظت از 500 مرکز اخذ رأی مشارکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود که پیش از یک میلیون و ششصد هزار رای دهنده در بصره آرای خود را به پای صندوق‌های رای بیندازند.

خبرنگار نیز گزارش داد که سه فرد مسلح و یک شخص انتحاری که تلاش می‌کردند یک مرکز اخذ رای را در موصل هدف قرار دهند، کشته شدند.

شبکه خبری سومریه نیوز عراق گزارش داد که بر اثر وقوع انفجاری در نزدیکی یک مرکز اخذ رای در بعقوبه یک تن کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

در همین راستا،‌ بر اثر یک حمله انتحاری که یک مرکز اخذ رای را در شمال استان صلاح الدین هدف قرار داد 9 تن زخمی شدند.

منابع خبری همچنین گزارش دادند که خطرناک‌ترین رهبر گروه دولت اسلامی عراق و شام "داعش" در یک عملیات امنیتی در جنوب بغداد به هلاکت رسیده است.

شبکه اسکای نیوز عراق نیز گزارش داد که تعداد تلفات در انفجارهای امروز عراق به هشت کشته و 20 زخمی رسید.

انتهای پیام

کد N255637

وبگردی