آفتاب
با صدور بیانیه های جداگانه؛

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هفته کارگر و روز معلم را گرامیداشت

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هفته کارگر و روز معلم را گرامیداشت

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه ای تاکید کرد: حکمت و اندیشه مطهر ؛ الگویی مناسب و راهبردی مؤثر برای تعلیم و تربیت نسلی پویا و بالنده با سبک زندگی ایرانی - اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبیلغات اسلامی در بیانیه ای به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری تاکید کرد: حکمت و اندیشه مطهر ؛ الگویی مناسب و راهبردی مؤثر برای تعلیم و تربیت نسلی پویا و بالنده با سبک زندگی ایرانی - اسلامی است که تربیت یافتگان مکتبش، بزرگترین سرمایه ملی برای هر جامعه ای محسوب خواهند شد.

در این بیانیه آمده است:

قسم به " نون و القلم " که نون نام نور علم و ناصر حق و لوح خداست و قلم که کاتب علم ومحقق نور است و تا ابد در لوح محفوظ خواهد بود و قسم به )) اقراء باسم ربک الذی خلق. خلق الانسان من علق. اقراء و ربک الاکرم. الذی علم بالقلم. علّم الانسان ما لم یعلم . ... (( و قسم به هنگامی که بشر نمی‌دانست و معلم اول ، خداوند علیم، او را با قلم؛ علم و قدرت تکلم و نوشتن آموخت و به معارف و علوم خود دل او را روشن و منور ساخت و از روح الهی و قدسی خود در او دمید و پس از آن، خاک آدم را با آب محبتش سرشت و مهر خود را در دلش ساری و جاری ساخت.

" روز معلم" ؛ روز بزرگداشت عشق و ایثار و تجلیل از "گمنامان نام آشنای عرصۀ علم و ادب " است همانانی که نور علم و ایمان را جرعه جرعه در سرزمین تف دیده عقول ناقص بشری و جان تشنۀ بشریت در طول تاریخ جاری کرده و خود لحظه لحظه ‌سوختند و با دانش خویش، جامعه را ساختند و فردایی بهتر و با شکوه تر را نوید دادند.

معلمی شغل نیست، عشق است، ذوق است، ایثار و فداکاری است، معلمی هنری است که با در هم آمیختن عشق و علم و ادب ، جامعه‌ای را می‌سازد و بشر را از حضیض ذلت به اوج عزت وکرامت انسانی و به جایگاهی والا می‌رساند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

استاد علامه، فیلسوف عالی‌مقام، دانشمند وارسته، عالم عامل آیت‌الله شهید مرتضی مطهری(ره) همچون نگین انگشتری در عصر خود نورافشانی نمود و با همت بلند و اراده پولادین سعی در اصلاح و تربیت جهان اسلام و ابناء بشر داشت، او که در حکمت مطهر و اندیشه تابناکش از اسلام ناب محمدی «ص» الگو گرفته و از آبشخور عرفان و دستورات و سنن نبی مکرم اسلام و ائمه هدی «علیهم‌السلام» بهره‌های وافر برده خود در اندک زمانی به الگویی برتر برای جهان اسلام بدل گشت.

ایشان سرانجام مورد هدف کین خشم و نفرت دشمنان قسم خورده‌ی اسلام و گرگهای سیلی‌خورده‌ی از انقلاب اسلامی، همان منافقان کوردلی که همچون خفاشان شب پرست تاب تحمل تابش انوار حکمت مطهر و بیان حق و منطق علمی استاد را نداشتند، قرار گرفت امّا شهادت استاد علامه مطهری نه تنها از میزان نفوذ کلام و تشعشع انوار و اندیشه‌های منوّرش در سطح ملی و بین‌المللی نکاست بلکه؛ وی را به عنوان الگویی همیشه زنده و تأسی‌پذیر برای بشریت در تمامی ادوار و اعصار و چراغ هدایتگری صادق تا ابدیت تاریخ جاویدان ساخت که تا تاریخ رقم می‌خورد گستره‌ی هدایت و حکمت استاد تا انتهای زمان و مکان امتداد یابد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و قدردانی از همه خدمات صادقانه و خالصانه قشر فرهنگی و فرهیخته کشور که، رسالت خطیر تعلیم و تعلم فرزندان برومند این مرز و بوم را بر عهده داشته، بیان می‌دارد که بایستی همگام با پیشرفت دانش‌های به روز بشری با توجه به حکمت مطهر و افق تربیتی استاد مطهری و اندیشه‌های تابناک اسلام ناب محمدی(ص) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» همراه با عزمی ملی، همتی والا، تلاشی مضاعف و مدیریت جهادی، انسان‌هایی خودباور، خلاق، متفکر، متعهد و متخصص را به جامعه تحویل داده و در رشد کمی و کیفی نیروی انسانی که، مهم‌ترین سرمایه ملی و اجتماعی هر کشوری محسوب می‌گردد، نقشی اساسی خود را ایفا نمایند.

به خصوص در سالی که توسط مقام معظم رهبری « مد ظله العالی » با نام سال " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نامگذاری شده انتظار دارد، مسئولان امر فرهنگی – تربیتی، به عنوان بزرگترین دانشگاه به این نکته که مهمترین و بزرگترین سرمایۀ ملی هر کشوری نیروی کار متعهد و متخصص آن است و اینکه بایستی برای تربیت چنین نسل و سرمایه ای راهبردی مؤثر و برتر ارائه و الگویی روشمند و مناسب انتخاب کرده و به بافت فرهنگی و کلان تعلیم و تربیت توجه جدی نمایند.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای ضمن گرامی داشت هفته کارگر اعلام کرد: برای نیل به اقتصاد مقاومتی، پویا، فعال، درون زا، برون گرا بایستی نگاه جدی و باورمند به عناصر فرایند تولید و اقتصاد به ویژه کارگر به عنوان عنصر اصلی و مولفۀ مؤثر سرمایه اجتماعی در حوزۀ صنعت، معدن، تجارت داشت.

باور به توانمندی های بالقوه و بالفعل داخلی، توجه به سرمایه های عظیم مردمی و کار و کارگر ایرانی و تولید ملی، مصرف بهینه و استاندارد؛ راهبردی اساسی به سوی جهاد اقتصادی و مقاوم سازی درونی چرخۀ صنعت و اقتصاد است.

در این میان با توجه به شرایط سخت اقتصادی همۀ کشورهای جهان حتی کشورهای ابرقدرت صنعتی، مقاوم سازی هوشمند، به روز و درونی پایه های اقتصاد ملی که از فرمایشات مورد تأکید رهبر معظم انقلاب به عنوان ضرورتی جدی و اجتناب ناپذیر برای پایداری در شرایط سخت پیش روی اقتصاد جهانی و مقاومت در برابر سلطه و استعمار اقتصادی استکبار جهانی محسوب می شود که مسئولان کشور برای رسیدن به آن و نیل به افق چشم انداز 20 ساله بایستی به عوامل دخیل در چرخۀ تولید و صنعت که همان اجر نهادن به جایگاه کار و کارگر، چابک سازی، توانمند سازی، به روز رسانی و ایجاد کرامت و منزلت اجتماعی و رفاه نسبی برای این قشر زحمتکش و سختکوش اهتمام ویژه کنند.

در ادامۀ این اطلاعیه آمده است:

«یازدهم اردیبهشت» روز تجلی عزم ملی و اراده پولادین شیرمردان و شیرزنان عرصه صنعت و معدن و کار و کارگری است، «یازدهم اردبیهشت» حماسه خیزش عظیم کارگران در به ثمر رساندن صنعتی دانش بنیان، یکپارچه، مدرن و بومی، «یازدهم اردیبهشت» سمبل واقعی حمایت از کارگران خدوم است که دلسوزانه چرخ‌های عظیم صنعت کشور را بدون هیچگونه چشم‌داشتی به چرخش درآورده و صنایع و معادن ایران را از استثمار و استعمار دول استعمارگر نجات داده و با روحیه عظیم و شکست‌ناپذیر ایمان و اتکال به خداوند قادر متعال و با روحیه خودباوری و تلاش مضاعف همراه با عزم ملی و مدیریت جهادی و امید به آینده‌ای روشن و درخشان، باعث پویایی صنعت و اقتصاد ملی شده و با حرکتی جمعی و صنفی انحصار‌طلبی و استعمار اقتصادی غرب را درهم می کوبند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ماه «روز جهانی کار و کارگر»، هفته کارگر را به جامعه خدوم و زحمتکش کارگری و به همۀ صنعتگران و فعالان عرصه کار و تلاش تبریک و تهنیت گفته و از تمام دستگاه‌های اجرایی و دولت، صادقانه می‌خواهد که از حقوق به حق این قشر محترم و خدوم صیانت کامل به عمل آورده تا روز به روز شاهد پیشرفت و درخشش بازار کار و پویایی صنعت پر رونق و رو به گسترش و اقتصاد پویای کشورمان ایران اسلامی باشیم و از سویی از دولت محترم یازدهم انتظار دارد، از نیروی کار متعهد و متخصص و جوانان پر انرژی و با نشاط درون کشور به خصوص کارآفرینان، نخبگان، مخترعان و مبتکران نوآورِ نواندیش بهره‌برداری بهینه نموده و شرایط حضور اندیشمندان جوان عرصه کار و تلاش ایران پر گهر را فراهم نموده و راه خودسازی را همراه با خودباوری که شعار سال «اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی » به منصه ظهور برساند.

 

کد N255519

وبگردی