آفتاب
بشار الجعفری:

حامیان تروریسم افکار عمومی را گمراه می کنند/مواضع عربستان درباره دموکراسی خنده دار است

حامیان تروریسم افکار عمومی را گمراه می کنند/مواضع عربستان درباره دموکراسی خنده دار است

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل از اقدامات گمراه کننده و فریبکارانه برخی کشورها که حمایت آنها از تروریسم و خونریزیها در سوریه به اثبات رسیده، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل در اظهاراتی از کشورهایی که طی سه سال اخیر، در ریختن خون مردم سوریه مشارکت داشه اند، به شدت انتقاد کرد.

وی با اشاره به مواضع فریبکارانه برخی اعضای سازمان ملل در قبال سوریه، افزود: عربستان سعودی، قطر و ترکیه از اعضای سازمان ملل متحد اخیرا خواستار برگزاری دو نشست درباره سوریه شده بودند، در حالی که نگرانی آنها درباره سوریه با کمکهای و پشتیبانی آنها از گروههای تروریستی همخوانی ندارد.

الجعفری با اشاره به ادامه اقدامات تروریستی در سوریه، گفت: واقعا غم انگیز است که اقدامات اخیر گروههای تروریستی در حمله به یک مدرسه در منطقه الشاغور دمشق و انفجار دو بمب در منطقه قدیمی حمص که دهها کشته و زخمی برجا گذاشت، توسط شما نادیده گرفته می شود و هیچ یک از سخنگوها (در جلسه شورای امنیت) به آن اشاره ای نمی کنند.

وی با اشاره ضمنی به سیاستهای سختگیرانه عربستان سعودی علیه شهروندان این کشور، افزود: این واقعا خنده دار است که نماینده کشوری درباره دموکراسی در سوریه صحبت می کند که در کشورش نه قانون اساسی و نه پارلمان وجود دارد و زنان از کمترین حقوق خود محروم هستند.

کد N255516

وبگردی