آفتاب

یک مددجوی اوین پس از 13 سال حبس آزاد شد

یک مددجوی اوین پس از 13 سال حبس آزاد شد

مددجوی 55 ساله بازداشتگاه اوین که از سال 1379 به دلیل صدور چک بلامحل در بازداشتگاه بسر می‌برد، پس از 13 سال حبس آزاد شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری، مددجوی 55 ساله که از سال 1379 به دلیل صدور چک بلامحل دستگیر و از آذر ماه 1381 در بازداشتگاه اوین محبوس بود، با پیگیری‌های معاون مدیرکل و مدیر بازداشتگاه اوین و قاضی ناظر بر بازداشتگاه اوین به نعمت آزادی دست یافت.

علی اشرف رشیدی معاون مدیرکل و مدیربازداشتگاه اوین کمک به همنوع و دستگیری از نیازمندان را از اخلاق حسنه و مورد تاکید دین مبین اسلام دانست و در خصوص آزادی مددجویان مالی و غیرعمد گفت: در سال گذشته با همت خیرین محترم و ستاد دیه موفق به آزادی بیش از 500 نفر شدیم و امیدواریم با یاری مسئولان و خیرین شرایط آزادی تمام مددجویان جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی فراهم شود.

رشیدی با بیان اینکه آزادی مددجویان جرائم غیرعمد که به واسطه مسائل مالی در زندان بسر می‌برند می‌تواند امیدواری و دلبستگی خانواده این افراد را به نظام افزایش دهد، خاطرنشان کرد: بسیاری از ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی می‌توانند در زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه نقش بسزایی داشته باشند و در این بین فراهم کردن شرایط برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از وقوع و تکرار جرم در جامعه می‌کاهد.

رشیدی تصریح کرد: وقتی فردی را از زندان آزاد می‌کنیم در اصل یک خانواده و به دنبال آن جامعه را از بسیاری از مشکلات اقتصادی، روحی و روانی نجات داده‌ایم.

انتهای پیام

کد N255385

وبگردی