آفتاب

سعید جلیلی: باید ضعف‌ها، نقاط قوت و حرکت‌های دشمن را زیر نظر داشت

سعید جلیلی: باید ضعف‌ها، نقاط قوت و حرکت‌های دشمن را زیر نظر داشت

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور گفت: غربی‌ها می‌دانند که بحث هسته‌ای ما صلح آمیز است، پس چرا کارکردن این چند سانتریفیوژ برای آنها مهم است؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) درگلپایگان، سعید جلیلی که در گلپایگان سخن می گفت، با بیان این که شهرستان گلپایگان مفاخر زیادی را به جهان اسلام تقدیم کرده است، اظهار کرد: گلپایگان در راه کشور وجهان اسلام مفاخر بی نظیری همچون مرحوم آیت‌الله سید جمال الدین گلپایگانی، آیت‌الله گلپایگانی و آیت‌الله صافی گلپایگانی را تقدیم جهان اسلام کرده است که اگر نگاه جامع شناسانه‌ای به این موضوع داشته باشیم قطعا به اهمیت فرهنگ پی خواهیم برد و درمی یابیم که فرهنگ مولد و زیر بنای همه پدیده‌ها و عاملی برای تمام پیشرفت‌ها است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که نظام جمهوری اسلامی بر مردم‌سالاری دینی بنا شده است، گفت: آن کشورهایی که رفتارشان در دموکراسی قابل تامل است، حال شعار دموکراسی سر می‌دهند. همچنین در یک نگاه ساده می‌توان دید که در منطقه ما آن دسته از افرادی که شعارهای دموکراسی سر می‌دهند، رفتار غیردموکراتیکانه با برخی کشورها دارند.

وی به سفر اخیر اشتون به ایران اشاره کرد و ادامه داد: به خانم اشتون گفتم که شعار دموکراسی شما گوش فلک را کر کرده است، اما در مصر به کسی که از طریق دموکراسی انتخاب شده است، می‌گویید باید به زندان انداخته شود که البته تمام اینها از طنزهای تلخ معاصر است همچنین آن کسانی که در منطقه شعار دموکراسی را سر می‌دهند با ناقضان حقوق بشر روابط عمیقی دارند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: غربی‌ها می‌دانند که بحث هسته‌ای ما صلح آمیز است، پس چرا کارکردن این چند سانتریفیوژ برای آنها مهم است؟ چرا با جمهوری اسلامی چنین تقابلی را تدارک دیده‌اند؟چرا تا این اندازه بر روی ایران تمرکز کرده‌اند؟ اینها سوالات اساسی است و اندیشه شیعی و اسلام ناب در اینجا معنا پیدا می‌کند.

جلیلی استقلال را از ثمرات شجره طیبه انقلاب اسلامی و مبتنی بر فرهنگ دانست و افزود: اکنون بحث چند سانتریفیوژ نیست، بلکه موضوع اصلی شجره طیبه‌ای است که شکل گرفته و میوه‌هایش در حال رسیدن است.

وی اضافه کرد: امروز دشمنان با ایران اسلامی مقابله می‌کنند به دلیل این‌که در هر زمینه‌ای شاهد موفقیت‌هایمان بوده‌اند و بی شک اگر توان مقابله با کشورمان را داشتند از گزینه نظامی استفاده می‌کردند و به همین دلیل است که اکنون دستاویز اهرم‌های دیگری شده‌اند.

جلیلی وجود بیش از صد شبکه ماهواره‌ای را عاملی برای از بین بردن فرهنگ کشور دانست و خاطر نشان کرد: دشمنان در فتنه 88 هدفشان این بود که آرای مردم وتو شود و زمانی که موفق نشدند وزیر خارجه آمریکا بیان کرد که باید تحریم‌های فلج کننده را علیه مردم ایران به کار ببریم.

وی یادآور شد: هنگامی که وزرای خارجه کشورهای ترکیه و برزیل برای مذاکره به ایران آمدند و نامه‌ای از اوباما به همراه داشتند مبتنی بر اینکه آمریکا مخالف انرژی صلح آمیز هسته‌ای کشور ما نیست، ما نیز گفتیم اگر حقوق ملت ما رعایت شود مشکلی نداریم؛ چراکه حق یک ملت قابل معامله نیست و ما از حقوق خود دست بر نخواهیم داشت.

جلیلی اضافه‌کرد:در پایان این مذاکره به نقطه مشترکی رسیدیم و بیانیه توسط وزرای سه کشور امضا شد اما با رسیدن این بیانیه به آمریکا با مخالفت‌های شدید مواجه گردید و آنها اعلام کردند که قطع نامه 1929 را به شورای امنیت ارسال خواهند کرد.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با بیان این‌که مقام معظم رهبری که می‌فرمایند ما به آمریکا بدبین هستیم حرفشان نشأت گرفته از منطق و تحلیل دقیق ایشان از رفتار آمریکایی‌ها است، خاطرنشان کرد: در اینجا دو ماهیت ممکن آمریکا مشخص شد و نشان می‌دهد اوباما استقلالی از خودش ندارد و در مواقع خاص کسی است که وی را از اعلام نظرش منع می‌کند و یا اینکه موافقت‌های آنها با انرژی صلح آمیز هسته‌ای دروغی بیش نبوده است که نتیجه هردو بی‌اعتمادی ما به دولت استکباری آمریکا است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: تمامی این‌ها نتیجه شجره طیبه انقلاب است که آزادی ملت را در پی داشته و این آزادی و استقلال را در هیچ جای دنیا حتی کشورهای اروپایی که مدعی آزادی هستند، نمی‌توان دید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: در آمریکا 103 نیروگاه هسته‌ای است که 3/19 برق این کشور از این نیروگاه‌ها تامین می‌شود.

دشمنان می‌خواهند در داشته‌های ملت ایران تردید ایجاد کنند، اما مردم ما به یمن اندیشه ناب اسلامی بصیرتی پیدا کرده‌اند که به واسطه آن هوشمندانه پای انقلاب ایستاده‌اند. در هر عرصه‌ای موفقیت‌هایمان را به رخ دشمنان کشیده‌ایم همچنین زورگویان می‌خواهند دستاوردها و امکاناتی را که داریم از یاد ما ببرند و نگذارند انها را به دیگران معرفی نماییم.

جلیلی گفت: آنهایی که نمی‌خواهند ایران انرژی صلح آمیز هسته‌ای داشته باشد خودشان دارای چندین هزار کلاهک هسته‌ای هستند، بنابراین آنها نگرانیشان چند سانتریفیوژ نیست، بلکه با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و با توجه به این که این چند کشور با یکدیگر اختلاف‌های متعددی دارند، اما پیشرفت انقلاب اسلامی به اندازه‌ای برایشان مهم است که بر سر انرژی هسته‌ای ایران به نقطه مشترک رسیده‌اند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: باید ضعف‌ها، نقاط قوت و حرکت‌های دشمن را زیر نظر داشت تا در بهترین فرصت دستاورد خوبی را از آن خود نماییم همچنین باید در تمام نقاط کشور در کنار ظرفیت‌ها فرهنگ شناسانده شود تا به یک مطالبه ملی تبدیل گردد و امیدواریم کشورمان در عرصه فرهنگ و قتصاد به گونه‌ای عمل کند تا قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح نماید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: تولید کنندگان و فروشندگان در کشور ما نباید با افزایش قیمت‌ها و احتکار برای مردم مشکل آفرین شوند که اگر این افراد دست به اینگونه اعمال بزنند با دشمن فرقی ندارند چرا که راه آنان را در پیش گرفته‌اند همچنین باید با عزم ملی و مدیریت جهادی دشمنان را در تمام زمینه‌ها ناکام گذاشت و حماسه اقتصادی را ر قم زد.

انتهای پیام

کد N255249

وبگردی